موج - شرکت ملی صنایع مس ایران در شش ماه نخست سال ۸۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل، با روند صعودی تولید توانسته است به رشد ۷/۷درصدی در فروش محصولات خود دست یابد.

عملکرد شش ماه نخست سال ۸۶ شرکت ملی صنایع مس ایران حاکی از استخراج مجموعا ۴۶۱۶۲۲۲۱‌تن کنسانتره مس، کاتد و مولیبدن بوده است.

براساس برنامه‌ریزی‏های صورت گرفته، این عملکرد در سال جاری با تولید ۴۷۷۳۷۴۴۵تن نشان از رشد ۱۲۲درصدی شرکت دارد.

در این میان، کاهش سه درصدی تولید شش ماهه مس کاتد در سال ۸۷ از ۱۰۳۱۵۷تن به ۱۰۰۱۰۹تن به علت انجام تعمیرات اساسی کوره ریورب دو و تعمیرات اساسی کوره ریورب یک ارزیابی شده است. انجام تعمیرات برای تداوم تولید مستمر

بلند مدت نقش اساسی و تعیین کننده‏ای دارد.

این گزارش می‏افزاید: شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش درآمدهای حاصل از فروش محصول، موفق به پوشش ۶۰‌درصدی بودجه فروش خود شده است. این درحالی است که فروش شرکت در شش ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۷/۷‌درصد رشد داشته است. در این راستا، مجموع فروش داخلی و صادراتی شرکت ملی صنایع مس ایران با حرکت درآمدی از ۱۰۲۳۹۲۱۳‌میلیون ریال در سال ۸۶، به ۱۱۰۳۲۹۷۰میلیون ریال طی شش ماه منتهی به ۳۱/۶/۸۷ از رشد ۱۰۷‌درصدی برخوردار بوده است. این حرکت صعودی برای فروش بیشتر و توجه ویژه به صادرات محصولات به دلیل استفاده از معافیت مالیاتی عنوان شده است.

بر اساس آما‌رهای رسمی اعلام شده از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران، به‌رغم افزایش هزینه‏های ناشی از تورم با رشد ۹۷‌درصدی در بهای تمام شده محصولات تولیدی نسبت به سال ۸۶ و ۵۳‌درصدی در بخش هزینه عمومی اداری تشکیلاتی، این شرکت موفق به کنترل مدیریت هزینه‏های خود شده است.

با توجه به تحولات جهانی در راستای کاهش قیمت فلز مس، شرکت ملی صنایع مس ایران در نظر دارد با اعمال سیاست‏های انقباضی و کنترل هزینه‏ها نسبت به پوشش درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ اقدام کند.

درخواست خریداران بلوک ۲۰‌درصدی سهام شرکت ملی صنایع مس ایران مبنی‌بر اعمال موضوع انتخاب اعضای هیات‌مدیره در مجمع سالانه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند‌ماه ۱۳۸۶ توسط دبیرخانه شرکت وصول شد و مقدمات انتخاب اعضای هیات‌مدیره در مجمع مذکور فراهم شد، اما قبل از تشکیل مجمع، سهامداران عمده شرکت انصراف خود را از این دستور به شرکت اعلام کردند، لذا این بند از دستور جلسه مجمع عادی سالانه شرکت حذف شد. با توجه به درخواست اخیر کنسرسیوم مبنی‌بر تمایل در هیات‌مدیره، شرکت در حال انجام مذاکره با ایمیدرو به عنوان سهامدار عمده شرکت برای تشکیل مجمع عادی به صورت فوق‏العاده است.