بورس‌نیوز- موسسه مالی - مشاوره ای مشهور BMO در گزارش اخیر خود از بازار فلزات پیش بینی کرد که قیمت فلزات در کوتاه مدت باز هم کاهش یابد اما بازار با کمی رشد قیمت در فصل سوم سال ۲۰۰۹ رو به رو شود.

بر اساس این گزارش، اصلاح قیمتی فلزات به پایان رسیده و بازار دیگر شاهد کاهش شدید قیمت فلزاتی همچون نیکل، روی، آلومینیوم، پلاتین و مس نخواهد بود.

به عقیده کارشناسان BMO افت محسوس شاخص قیمت مصرف‌کننده در بیشتر اقتصاد‌های جهان، کاهش شدید قیمت نهاده‌های انرژی و بحران مالی جهان باعث می‌گردد که رشد قیمت طلا در نیمه اول سال ۲۰۰۹ میلادی نتواند فاصله ای با ۷۵۰ دلار در هر اونس ایجاد کند اما با سبزشدن اوضاع اقتصاد جهانی قیمت می‌تواند در نیمه دوم سال تا ۸۷۵ دلار برسد.

پیش بینی قیمت طلا برای سال ۲۰۱۰ میلادی نیز ۹۰۰ دلار در هر اونس است.بر اساس اعلام BMO تقاضای مس در سال ۲۰۰۹ تغییر خاصی نخواهد داشت، با این وجود قیمت مس در سال ۲۰۱۰ میلادی و پس از احیای اقتصاد جهانی به میزان ۴۸۵۰ دلار در هر تن تخمین زده می‌شود.

به گمان تحلیلگران BMO، افت شدید قیمت آلومینیوم در ماههای اخیر امکان کاهش مجدد قیمت را بسیار اندک کرده است.

بر اساس اعلام این کارشناسان، قیمت آلومینیوم در اواخر سال ۲۰۰۹ به حدود ۲۱۵۰ دلار در هر تن می‌رسد و رشد مجدد قیمت نیز منوط به کاهش ذخایر این فلز است.همچنین در مورد بازار نیکل نیز در این گزارش تصریح شده است که کاهش تقاضای چین و همچنین رشد ذخایر این فلز در بازار فلزات باعث می‌شود که قیمت نیکل در سال ۲۰۰۹ با رشد محسوسی مواجه نشود و در سطح ۱۱ تا ۱۲ هزار دلار در هر تن قرار گیرد.