با توجه به این که تولید و عرضه محصولات فولادی بر تقاضا پیشی گرفته، دولت با افزایش تعرفه واردات محصولات فولادی بخش تولید و صنعت کشور را از ورشکستگی نجات دهد. به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تقی بهرامی نوشهر، رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به واردات بیش از ۶میلیون تن انواع محصولات فولادی از ابتدای سال به کشور تصریح کرد: با توجه به

بر هم خوردن تعادل بازار جهانی در بخش فولاد و عدم امکان صادرات محصولات فولادی، در صورت ادامه مخالفت با افزایش تعرفه واردات این محصولات علاوه بر ضرر و زیان بیشتر به بخش تولید ما شاهد ضربه بیشتر به اقتصاد کشور نیز خواهیم بود.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش واردات و اشباع بازار فولاد داخلی و همچنین کاهش مصرف در کشور از دولت و شخص رییس جمهور محترم خواستار دخالت فوری در این موضوع هستیم.

وی افزود: در بنادر کشور نیز محصولات فولادی به وفور وجود دارد و علاوه بر آن کشتی‌های حامل محصولات فولادی به تعداد فراوان در دریا منتظر دریافت مجوز واردات محصولات خود به ایران هستند. تقی بهرامی نوشهر تصریح کرد: در حال حاضر ضرر و زیان حاصل از واردات محصولات فولادی تنها شامل حال کارخانه‌های تولیدفولاد کشور نیست، بلکه این موضوع باعث ضربه تولیدکنندگان زیردستی فولاد از جمله پروفیل‌سازان، قطعه‌سازان و سایر تولیدکنندگانی که اشتغال ایجاد کرده‌اند نیز می‌شود.