معدن و توسعه- مصرف‌کنندگان آلومینیوم اروپا سفارشات خود برای سال آینده را با تاخیر انجام می‌دهند و می‌خواهند میزان موجودی اضافه امسال را به سه ماهه اول سال آینده انتقال دهند.

به گزارش متال بولتن، دست‌اندرکاران بازار می‌گویند: پایان امسال آلومینیوم اضافه خواهیم داشت که آن را به ژانویه سال ۲۰۰۹ انتقال خواهیم داد. ما از هر نوع خریدی دوری می‌کنیم چون چشم‌انداز تیره و تار است. قیمت‌ها هنوز به قعر خود نرسیده است.

یک تولیدکننده تایید کرده است که بعضی از مصرف‌کنندگان نیاز اوایل سال آینده خود را از محل یا میزان موجودی سه ماهه چهارم امسال که آن را مصرف نکرده‌اند تامین خواهند کرد.

به هرحال امسال میزان مصرف پایین بوده و آن را به سال آینده انتقال خواهیم داد. بعضی‌ها برای کل سال سفارش می‌دهند و بعضی نیز خریدی نداشته و منتظر اوضاع هستند که بستگی به مشتری دارد. هرچه خریداران بیشتر منتظر بمانند، انتظار می‌رود که پریمیوم نقد آنان کاهش بیشتری پیدا کند.

مشتریان پیش‌بینی می‌کنند که پریمیوم سه ماهه اول از سطوح نقد کنونی پایین‌تر خواهد بود. تعرفه نقد پرداختی برای هر تن ۵۵ـ۳۵‌دلار است حال آنکه هر تن پرداخت نشده ۴۰ـ۳۵‌دلار در هر تن است.

گفته می‌شود که مشتریان یا مصرف‌کنندگان علاقه‌مندند که قراردادهای سه ماهه منعقد کنند، اما تولیدکنندگان و تجار علاقه‌مند به قراردادهای سالانه هستند. با توجه به عدم تقاضا یا سردرگمی در بازار نسبت به تقاضای صنایع ساختمانی و خودروسازی در سال آینده مصرف‌کنندگان باید انعطاف‌پذیرتر باشند.

مذاکرات برای معاملات سال ۲۰۰۹ طولانی‌تر از حد معمول آن خواهد بود. پس از رکود صنعت ساختمانی در جنوب اروپا شرایط بازار وخیم شده است که با رکود اقتصادی ناگهانی در جهان وضع خراب‌تر شده است و خریدی صورت نمی‌پذیرد چون آینده مبهم است و نمی‌توان انعطاف‌پذیر بود.