بورس‌نیوز - چین مالیات صادرات محصولاتی همچون نورد سرد فولادی و فولاد گالوانیزه را در راستای بهبود وضعیت تجاری خود از اول ماه دسامبر کاهش خواهد داد. با این وجود کارشناسان معتقدند که نبود تقاضای کافی برای فولاد، به‌خصوص از جانب ژاپن که هم اکنون وارد دوره رکود اقتصادی شده است، از تاثیرات سیاست‌های صادراتی جدید پکن تا حد زیادی می‌کاهد.

این اقدام محرکی برای افزایش تولید فولادسازان چینی به حساب می‌آید. شرکت‌های تولید فولاد در چین به دنبال رکود بازار این محصول در ماه‌های اخیر، تولید خود را به میزان ملموسی کاهش داده‌اند.

همچنین بر اساس اعلام وزارت اقتصاد چین، کاهش میزان مالیات صادرات نورد گرم و کابل‌های فولادی نیز در دستور کار این نهاد قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود که با این اقدام دولت چین، عمده افزایش صادرات فولاد این کشور به سوی بازارهای ژاپن و کره جنوبی گسیل شود. با این وجود کارشناسان معتقدند که نبود تقاضای کافی برای فولاد، به‌خصوص از جانب ژاپن که هم‌اکنون وارد دوره رکود اقتصادی شده است، از تاثیرات سیاست‌های صادراتی جدید پکن تا حد زیادی می‌کاهد. در حال حاضر مالیات صادرات نورد گرم و کابل فولادی در چین به میزان پنج درصد بوده و این مالیات برای نورد سرد و فولاد گالوانیزه نیز ۱۵‌درصد است.