گروه بورس کالا- فعالان بازار پیش‌بینی کردند که قیمت میلگرد در آذر ماه سال جاری از ثبات نرخ برخوردار شود!
به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که تا اواخر آبان ماه قیمت آهن سیرنزولی داشته باشد که این امر تحقق یافت.

بر اساس این گزارش، اما به اعتقاد فعالان بازار به علت شایعه تغییر تعرفه واردات آهن انگیزه خرید از سوی خریداران افزایش یابد و قیمت‌ها در آذر ماه تثبیت یابد. این فعالان نرخ هر کیلو میلگرد داخلی را برای آذر ماه امسال حدود 7000ریال پیش‌بینی کردند. در مبادلات روز سه‌شنبه هفته جاری بازار آهن همچنان در سکون به سر می‌برد به گونه‌ای که از رونق برخوردار نبود. در مدت یاد شده، غیر از کاهش نرخ میلگرد اهواز، اردبیل، البرز، پارس و آذربایجان، میلگرد مابقی شرکت‌ها از ثبات قیمت برخوردار بودند.
در این مدت، ورق عرضه شده از سوی فولاد پارس نیز کاهش نرخ ۴درصدی را در هر کیلو در بازار غیررسمی تجربه کرد. همچنین شمش فولاد جنوب طی معاملات روز گذشته با افت قیمت بین یک تا ۲درصدی در بازار تهران به فروش رسیدند. در مدت یاد شده، تیرآهن با ثبات نرخ روبه‌رو بود به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۱۶، ۱۸ و ۲۰ با کاهش ۱۰، ۱۰ و ۳۰۰هزار ریالی و هر شاخه تیرآهن ۱۴، ۲۲، ۲۴ و ۲۷ با افزایش ۵، ۱۰، ۱۰ و ۶۰هزار ریالی در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفتند.