آزاد حسینی-با کاهش بیش از ۲۰۰تومانی محصولات فولاد مبارکه این شایعه که نرخ‌ها به کف رسیده قوت گرفت. البته مسوولان فروش این شرکت نیز کاهش یکباره محصولات این شرکت را ناشی از فشار متقاضیان و به دست گرفتن بازار فروش عنوان کردند؛ البته با توجه به محدوده نرخ ورق‌های وارداتی قیمت‌ها دیروز در بورس منطقی شد. دیروز علاوه‌بر محصولات فولاد مبارکه، انواع ورق نورد و لوله اهواز نیز توسط فولاد مبارکه عرضه و مورد مبادله قرار گرفت.

تاجرانی که در تالار حضور داشتند معتقد بودند نرخ‌های فولاد مبارکه با وجود کاهش بیش از ۲۰۰تومانی در هر کیلو منطقی بوده و هم قیمت محصولات وارداتی است. به گفته این تاجران، بازار از این پس شکل عادی به خود می‌گیرد و سیگنال‌های مثبتی به گوش می‌رسد که دیگر می‌توان ترس را کنار گذاشت و با اطمینان از اینکه نرخ‌ها به کف رسیده به بازار خرید رجوع کرد.

دیروز تمام محصولات فولادی که به روی تابلو آمد به فروش رسید و هر دو طرف مبادله با انعطاف در مورد قیمت‌ها برخورد کردند.از محصولات فولاد مبارکه ورق گرم C با نرخ پیشنهادی ۵۲۹تومان برای هر کیلو به روی تابلو آمد. حجم مبادله این محصول ۲۰هزار و ۶۸۰تن و نرخ پیشنهادی خریداران در ابتدا ۴۵۰تومان بود که سرانجام در رقابت بین کارگزاران روی رقم پیشنهادی فروشنده به توافق رسیدند.

این محصول برای تحویل در آذر ماه به فروش رسید که در صورت موجود بودن ابعاد موردنظر درخواستی خریدار در انبارهای فولاد مبارکه فوری تحویل داده می‌شود در غیر این صورت تا پایان آذرماه تولید و به خریدار تحویل داده خواهد ‌شد.

ورق گرم B فولاد مبارکه با نرخ ۵۲۹تومان روی تابلو بورس کالا آمد که سرانجام خریداران نرخ پیشنهادی فروشنده را پذیرفته و این مبادله با حجم ۸هزار و ۵۴۰تن صورت گرفت.

ورق سرد B مبارکه نیز که ۱۵روز پیش با نرخ ۸۰۰تومان فروخته شد دیروز با قیمت ۶۸۵تومان به روی تابلو آمد که نسبت به مبادله قبلی ۱۱۵تومان کاهش قیمت داشت.

ورق‌های نورد و لوله اهواز نیز عمدتا در رقابت از حدود ۴۹۰ تا ۵۱۰تومان به فروش رسیدند.

در گروه آلومینیوم، دیروز با وجود عرضه به دلیل تفاوت قیمت پیشنهادی فروشنده و بالاتر بودن آن نسبت به نرخ بازار، مبادله‌ای بر سر این محصولات صورت نگرفت.

روی نیز در بورس با حجم ۴۰تن عرضه شد که نرخ فروش این محصول ۱۵۰۰تومان بود.

طلا نیز دیگر محصولی بود که در رینگ فلزی عرضه شد، اما به دلیل عدم‌تفاهم بین خریدار و فروشنده مبادله‌ای برسر آن صورت نگرفت.