معدن و توسعه- میزان تولید کنسانتره زغال‌سنگ در کشور در ۷ ماهه منتهی به پایان مهر ماه امسال در مجموع به ۷۱۳‌هزار و ۴۳۴ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵درصد افزایش داشت.

میزان استخراج زغال‌سنگ نیز در همین مدت با ۲۲‌درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل به یک میلیون و ۳۴۸‌هزار و ۵۵۹ تن رسید. در مدت مذکور شرکت زغال‌سنگ کرمان ۳۷۳‌هزار و ۴۹۶ تن کنسانتره زغال‌سنگ تولید کرد و میزان استخراج آن نیز برابر با ۶۳۷‌هزار و ۵۳۱ تن بود.

شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی نیز در این مدت ۱۹۲ هزار و ۵۱۶ تن کنسانتره زغال‌سنگ تولید کرد و میزان استخراج زغال‌سنگ در این واحد برابر با ۴۱۵‌هزار و ۳۳۸ تن بود.

میزان تولید و استخراج زغال‌سنگ در واحد البرز مرکزی در مدت یاد شده به ترتیب برابر با ۵۱‌هزار و ۵۴۴ تن و ۸۵‌هزار و ۴۶ تن بود که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب از رشدی معادل ۸ و ۲۴‌درصد برخوردار شد. در واحد زغال‌سنگ طبس نیز در مدت مذکور ۹۵‌هزار و ۸۷۸ تن زغال‌سنگ تولید و ۲۰۸‌هزار و ۴۰۱ تن استخراج شد. گزارش مدیریت توسعه و راهبری سیستم‌های ایمیدرو حاکی است: میزان فروش زغال‌سنگ توسط شرکت‌های زغال‌سنگ کرمان، البرز شرقی و البرز مرکزی در ۷ ماهه امسال در مجموع به ۴۵۱ تن به ارزش ۸۳۰‌میلیارد ریال رسید. این گزارش حاکی است، میزان تولید و استخراج زغال‌سنگ در یک ماهه مهر ۸۷ نیز در واحدهای یاد شده در مجموع به ترتیب برابر با ۱۰۲‌هزار و ۹۰۳ تن و ۲۳۳‌هزار و ۴۰ تن بود که نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۹ و ۳۷‌درصد افزایش نشان داد.