موج - تولید انواع محصولات پتروشیمی‌‌‌‌‌‌بندر امام در هفت ماه نخست سال‌جاری به ۳میلیون و ۴۷۰هزارو ۷۷۵تن رسید.

رضا امیری مدیرعامل پتروشیمی‌‌‌‌‌‌بندر امام با بیان این که این میزان محصول در سه شرکت تابعه فرآورش، کیمیا و بسپاران بندر امام تولید شده است، گفت: در مدت یادشده بیشترین محصولات پتروشیمی ‌‌‌‌‌‌اتان، زایلین‌ها و پلی‌اتیلن سبک بیشترین رشد تولید را در بندر امام به خود اختصاص داده‌اند. وی ادامه داد: این میزان در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته از نظر حجمی‌‌‌‌‌‌۱۵۷ درصد و نسبت به برنامه ۱۱۰ درصد رشد داشته؛ به گونه ای که در این مدت بیش از ۲۸۲ هزار و ۸۰۴ تن محصول اتان، ۷۰هزار و ۷۲۷ تن زایلین و ۳۶هزار و ۲۲۸ تن پلی اتیلن سبک تولید شده است.

مدیرعامل پتروشیمی ‌‌‌‌‌‌بندرامام با بیان این که هم اکنون بیش از ۲۹ فرآورده در این شرکت تولید می‌‌‌‌‌‌شود، تصریح کرد: طرح‌‌‌‌های توسعه و افزایش ظرفیت برخی از واحدها در دست اجرا است که با اتمام این طرح‌ها، تولیدات محصولات این شرکت از نظر کمی‌‌‌‌‌‌و‌کیفی افزایش خواهد یافت.

به گزارش موج، خوراک اصلی این شرکت را مایعات گازی، نمک، نفتا، آب، متانول و مخلوط زایلین ها تشکیل می‌‌‌‌‌‌دهد.

بر اساس این گزارش، مجتمع پتروشیمی‌‌‌‌‌‌بندر امام در زمینی به مساحت حدود ۲۷۰ هکتار در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز در منطقه بندر امام خمینی قرار دارد.

سهولت دسترسی به خوراک، سوخت و مواد اولیه، استفاده از امکانات جاده ای و شبکه راه‌آهن و حمل ونقل دریایی، وجود فرودگاه، دسترسی به آب مورد نیاز، همچنین کمک به توسعه و عمران استان خوزستان به عنوان قطب صنعت پتروشیمی ‌‌‌‌‌‌کشور و مهم‌تر از آن ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت، از ویژگی‌‌‌‌های مهم این مجتمع است.

این گزارش می‌‌‌‌‌‌افزاید، شرکت پتروشیمی‌‌‌‌‌‌بندرامام با ظرفیت تولید بیش از هفت میلیون تن، ۲۹ نوع محصول پتروشیمی ‌‌‌‌‌‌در سال که ۲۲ نوع محصول آن قابل عرضه به بازار است، بزرگ‌ترین شرکت پتروشیمی‌‌‌‌‌‌کشور به شمار می‌‌‌‌‌‌آید.

گفتنی است، این شرکت در سال ۱۳۸۵، بیش از ۶۰ میلیارد ریال فروش داخلی و یک میلیون و ۱۶۳ هزار دلار صادرات داشته و در میان ۱۰۰ شرکت ایرانی، مقام نخست صادرات را در چهار سال پیاپی کسب کرده است.