گروه بورس کالا- در هفته گذشته( ۱۱ الی ۱۵ آبان هفته ۸۷ ) در شرکت بورس کالای ایران ، جمعا ۱۱۴‌هزار و ۶۵۰تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، کنسانتره مولیبدن، جو، برنج، ذرت، کنجاله دانه‌های روغنی، قیر، پلی‌اتیلن، روغن پایه، MEG و انواع پلیمر به همراه ۱۲ کیلوگرم شمش طلا جمعا به ارزش یک تریلیون و ۶۱‌میلیارد و ۲۴۹‌میلیون و ۶۷۷‌هزار ریال در رینگ‌های داخلی و صادراتی دادوستد شد.

به گزارش روابط عمومی بورس کالای ایران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۳۱۱‌هزار و ۶۶۵ تن عرضه و در مقابل، ۲۱۳‌هزار و ۷۸۰ تن تقاضا برای کل محصولات فوق (به استثنای شمش طلا) و ۱۲ کیلو عرضه در مقابل ۳۲ کیلو تقاضا برای شمش طلا بود.

رینگ صادراتی

براساس این گزارش، در هفته مورد بررسی، جمعا ۶۲‌هزار و ۳۰۰ تن قیر در رینگ صادراتی عرضه شد که برای ۲۳‌هزار و ۳۳۰ تن آن تقاضا وجود داشت. در هفته گذشته ۹‌هزار و ۹۱۰ تن قیر به ارزش ۴‌میلیون و ۹‌هزار و ۶۰۰ دلار مورد معامله قرار گرفت.

رینگ محصولات فلزی

در هفته‌ای که گذشت در رینگ محصولات فلزی، ۶۹‌هزار و ۲۳۰ تن انواع کالا شامل فولاد، مس، آلومینیوم و کنسانتره مولیبدن به ارزش ۷۱۲‌میلیارد و ۵۵۶‌میلیون و ۷۴۰‌هزار ریال داد و ستد شد.

در گروه فولاد ۴۳‌هزار و ۶۴۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۳۰۹‌میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال معامله شد.

طی هفته گذشته، همچنین ۳‌هزار و ۷۱۰ تن انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۹۹‌میلیارد و ۱۷۹‌میلیون ریال در این رینگ به فروش رفت. در گروه محصولات مسی نیز ۲۱‌هزار و ۸۷۰ تن انواع محصولات مسی، به ارزش ۳۰۱‌میلیارد

و ۹۱۶‌میلیون و ۳۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.در این هفته همچنین ، ۱۰ تن کنسانتره مولیبدن نیز به ارزش یک‌میلیارد و ۷۰۱‌میلیون و ۷۱۰‌هزار ریال در تالارمعاملات به فروش رفت.

رینگ محصولات پتروشیمی

در هفته گذشته در رینگ داخلی فرآورده‌های نفت و پتروشیمی ۳۳‌هزار و ۳۶۰ تن انواع کالا شامل قیر، پلی اتیلن، روغن پایه، MEG و پلیمر به ارزش ۲۴۰‌میلیارد و ۵۴۳‌میلیون و ۳۳۰‌هزار ریال داد و ستد شد.

در این هفته، ۱۷‌هزار و ۶۱۰ تن انواع قیر به ارزش ۷۴‌میلیارد و ۶۱۱ میلیون و ۱۰۰‌هزار ریال در رینگ‌های داخلی معامله شد. طی هفته گذشته همچنین ۱۰‌هزار و ۹۳۰ تن انواع پلی اتیلن به ارزش ۱۲۵‌میلیارد و ۳۸۷‌میلیون و ۸۹۰‌هزار ریال به فروش رفت. در این هفته همچنین در گروه روغن، ۵۰ تن روغن پایه به ارزش ۴۹۰‌میلیون ریال در رینگ‌های داخلی دادوستد شد.

در این رینگ همچنین ۴‌هزار و ۶۷۰ تن انواع پلیمر به فروش رفت که به ارزش ۳۹‌میلیارد و ۷۰۴‌میلیون و ۳۴۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت. بر اساس این گزارش، طی این هفته ۱۰۰ تن MEG نیز به ارزش ۳۵۰‌میلیون ریال در تالار به فروش رفت.

رینگ محصولات کشاورزی

طی این هفته در رینگ محصولات کشاورزی شرکت بورس کالای ایران ۲‌هزار و ۱۵۰ تن انواع جو، برنج، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۹‌میلیارد و ۲۵۶‌میلیون و ۷۷۵‌هزار ریال دادوستد شد. در این رینگ در گروه ذرت، یک‌هزار و ۲۴۵ تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۳‌میلیارد و ۴۷۰‌میلیون و ۸۵۰‌هزار ریال معامله شد.

در گروه کنجاله دانه‌های روغنی نیز ۵۷۵ تن انواع کنجاله به ارزش ۲‌میلیارد و ۷۱۹‌میلیون و ۲۲۵‌هزار ریال دادوستد شد.

در گروه جو نیز ۲۱۰ تن جو دامی، به ارزش ۶۰۶‌میلیون و ۷۰۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت. همچنین در این هفته، ۱۲۰ تن برنج به ارزش ۲‌میلیارد و ۴۶۰‌میلیون ریال در رینگ محصولات کشاورزی معامله شد.

رینگ طلا

در رینگ طلا در هفته گذشته ۱۲ کیلو شمش طلا به ارزش ۲‌میلیارد و ۸۱۸‌میلیون و ۹۰۲‌هزار ریال دادوستد شد.