نرخ بیلت در لندن آرام گرفت
گروه بورس کالا - قیمت شمش فولاد بعد از مدت‌ها نوسان در بورس فلزات لندن آرام گرفت.
بنابراین گزارش، نرخ شمش فولاد در مبادلات ۳۰ اکتبر نسبت به ۲۹ اکتبر تقریبا بدون تغییر بود.
این محصول که عمر ورود آن به بورس فلزات لندن به یک سال نمی‌رسد، از بدو ورود روند افول و نزول حدود 1000دلاری را تجربه کرده در مبادلات 30 اکتبر نیز همچنان در سطح 260دلار ثابت ماند.

با وجود انتقاد بسیاری از کارشناسان مبنی‌بر ارزان‌فروشی بورس فلزات لندن اما نرخ‌های کشف‌شده در بورس فلزات لندن طی این مدت توانسته نشان‌دهنده روند قیمت‌ها در بازارهای مالی باشد و از این رو بسیاری از تجار و بازرگانان و حتی تولیدکنندگان با مراجعه به این سایت از اطلاعات آن بهره جسته‌اند.
البته برخی نیز با دیدن واقعیت و روند نزولی قیمت‌ها از انعکاس آن گله‌مند بودند اما آنچه که واضح است این است که تاکنون روند قیمت‌ها در بورس فلزات لندن به طور مستقیم یا غیرمستقیم به روند نرخ‌ها در بازارهای داخلی ما تاثیرگذار بوده و شاید سرعت انتقال آن اندکی زمان برده است.
در مبادلات ۳۰ اکتبر نرخ بیلت منطقه خاور دور بدون تغییر روی نرخ‌های ۲۵۰ و ۲۷۰دلار برای خرید و فروش نقدی بسته شد. خرید و فروش ۳ و ۱۵ماهه بیلت منطقه خاور دور نیز روی نرخ‌های مذکور صورت گرفت.
بیلت منطقه مدیترانه نیز با اندکی تغییر نرخ خریدش با 10دلار بالاتر روی رقم 260دلار صورت گرفته و نرخ فروش این محصول نیز با 5دلار کاهش نسبت به روز قبل روی رقم 265دلار انجام شد.
خرید و فروش بیلت منطقه مدیترانه با خوش‌بینی نسبت به آینده روی رقم‌های ۲۷۰ و ۲۹۰ دلار صورت گرفت.
خرید و فروش 15 ماهه بیلت نیز با نرخ‌های 325 و 345 دلار انجام شد. حجم مبادلات شمش فولاد منطقه مدیترانه نسبت به روز قبل افزایش یافته و به 16 هزار و 315 تن رسید. بیلت منطقه خاور دور نیز مانند مبادلات 29 اکتبر با حجم 3 هزار و 120 تن صورت گرفت.