گروه بورس کالا - در پی رشد 7/1 دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی و رشد شاخص‌ بورس‌ها در آمریکا، نرخ فلزات آهنی و غیرآهنی در بورس فلزات لندن نیز شاهد افزایش بود.

بنابراین گزارش این رشد قیمت در تاریخ 28 اکتبر تنها برای بیلت منطقه خاور دور اتفاق افتاده و نرخ بیلت منطقه مدیترانه ثابت بوده است.
بیلت منطقه خاور دور در هر تن بین ۵ تا ۱۵دلار رشد را شاهد بوده و روی نرخ ۲۷۵دلار بسته شد. نرخ خرید نقدی این محصول همچنین با نرخ ۲۵۵دلار صورت گرفت.
خرید و فروش 3 ماهه بیلت خاور دور با نرخ‌های 255 و 275دلار انجام شد. نرخ‌های فوق برای خرید و فروش 15ماهه نیز تکرار شد. بیلت منطقه مدیترانه در مبادلات 28 اکتبر با نرخ 259دلار به صورت نقدی خریداری شده و نرخ فروش نقدی این فلز نیز 261 دلار بود. خرید و فروش اعتباری 3 ماهه بیلت مدیترانه نیز با نرخ 250 و 260دلار صورت گرفت.
بر اساس این گزارش حجم مبادلات بیلت منطقه خاور دور در مبادلات ۲۸ اکتبر ۳هزار و ۱۲۰تن و بیلت منطقه مدیترانه با حجم ۱۱هزار و ۴۴۰ تن مورد مبادله قرار گرفت.
تاکید می‌شود قیمت‌های بورس فلزات لندن مبنای قیمت شمش فولاد در ایران نیست و به نرخ‌های ذکر شده، هزینه‌های ترخیص گمرکی و حمل‌ونقل و ... افزوده خواهد شد.