مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت ورق کیفیت تجاری چین در بازار داخلی این کشور همچنان رو به کاهش است، در حالی که تجار چینی قیمت‌های صادراتی را با دامنه نوسان زیاد پیشنهاد می‌دهند.

در شانگهای، ورق کیفیت کیو ۲۳۵ با ضخامت ۱۴ تا ۲۰‌میلی متر محصول یینگکو در قیمت ۴۵۰۰ یوان (۶۶۲دلار) هر تن و همین ورق محصول مانشان استیل در قیمت ۳۹۰۰ یوان (۵۷۰دلار) با احتساب مالیات بر ارزش افزوده پیشنهاد می‌شود که به ترتیب ۵۰ و ۲۰۰ یوان (۷ و ۲۹ دلار) هر تن در مقایسه با پانزدهم اکتبر کاهش قیمت داشته‌اند. در گوانگژو، قیمت‌های پیشنهادی به طور متوسط حدود ۳۵۰ یوان (۵۱دلار) هر تن از پانزدهم اکتبر کاهش یافته است. در حال حاضر ورق کیفیت کیو ۲۳۵ با ضخامت ۱۴ تا ۲۰‌میلی‌متر با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۳۸۰۰ یوآن (۵۵۵دلار هر تن) قیمت داده می‌شود.

تجار حاضرند قیمت‌های خود را حتی پایین تر از سطح کنونی پیشنهاد دهند. زیرا نگرانند که وضعیت تقاضا در ظرف یکسال بهبود نیابد. قیمت‌های صادراتی ورق چین به دلیل کمبود تقاضا از سوی کشورهای خارجی کاملا متغیر بوده و بین ۷۶۰ تا ۸۳۰دلار هر تن فوب نوسان دارد. یکی از تجار اظهار داشت: هیچ کس تمایلی به خرید ندارد. زیرا آینده بازار قابل پیش‌بینی نبوده و معلوم نیست بحران مالی در جهان تا چه میزان بر سیستم‌های بانکی و گشایش اعتبار تاثیر خواهد گذاشت.