گروه بورس کالا- در نخستین روز از معاملات هفته جاری در بورس‌فلزات لندن، نرخ تمامی فلزات غیرآهنی به جز مس، با افزایش همراه شد.

بنابراین گزارش پس از سقوط متداوم قیمت فلزات رنگی در ۲ هفته اخیر، در معاملات ۲۷ اکتبر، نرخ آنها بالاخره با روند رو به رشد همراه شد که این نوسان از ۱۰ تا ۱۱۱۰ دلار بود. اما مس همچنان به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد و به‌رغم اینکه اغلب کارشناسان معتقدند نرخ این فلز به کمترین حد ممکن رسیده و کاهش بیشتر آن شدیدا دور از انتظار است، اما شاخص‌ها همچنان از روند رو به کاهش قیمت فلز سرخ حکایت دارد به طوری که در نخستین روز از معاملات هفته‌جاری قیمت آن با ۳۵ دلار کاهش، ۳ هزار و ۶۸۶ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز نیز ۳ هزار و ۶۸۵ دلار بود.
آلومینیوم هم 10 دلار رشد کرد و با نرخ یک‌هزار و 886 دلار به ثبت رسید. خرید نقدی این کالا یک‌هزار و 885 دلار بود.
سرب با ۶۶ دلار رشد با قیمت یک‌هزار و ۲۰۶دلار فروش رفت. خرید نقدی این کالا یک‌هزار و ۲۰۵ دلار بود. نیکل ۹۹ دلار رشد کرد و پس از آن قلع بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و با نرخ ۹هزار و ۸۰۰ دلار معامله شد. خرید نقدی آن نیز ۹ هزار و ۷۰۰ دلار بود. رشد قیمت قلع ۱۱۱۰ دلار بود و با نرخ ۱۲هزار و ۴۶۰ دلار معامله شد.
خرید نقدی این فلز 12هزار و 455دلار بود. فلز روی 14دلار رشد کرد و با خرید نقدی یک‌هزار و 76دلار و فروش نقدی یک‌هزار و 76دلار و 50 سنت به ثبت رسید.
آلیاژ آلومینیوم ۲۰دلار رشد کرد. خرید نقدی این کالا یک هزار و ۳۶۰دلار و فروش نقدی آن یک‌هزار و ۳۷۰دلار بود. روز ۲۷ اکتبر ۲۰۰۸، ۸۵هزار و ۵۴۰ تن آلیاژ آلومینیوم، یک میلیون و ۵۰۵هزار و ۵۷۵ تن آلومینیوم، ۲۱۳هزار و ۳۷۵ تن مس، ۵۳هزار و ۳۷۵ تن سرب، ۵۶هزار و ۸۵۶ تن نیکل، ۴هزار و ۸۰ تن قلع و ۱۷۱هزار و ۸۷۵ تن موجودی روی به ثبت رسید که از این مقدار ۸۵هزار و ۳۸۰ تن آلیاژ آلومینیوم، یک میلیون و ۴۸۹هزار و ۵۰۰ تن آلومینیوم، ۲۰۹هزار و ۶۰۰ تن مس، ۴۳هزار و ۲۵ تن سرب، ۵۵هزار و ۷۷۶ تن نیکل، ۳هزار و ۲۰ تن قلع و ۱۶۷هزار و ۳۵۰ تن روی معامله شد.