ایسنا- مدیرعامل تعاونى آهن‌آلات اهواز گفت: به دلیل بحران مالی اخیر در جهان، قیمت شمش فولاد و محصولات فولادی به شدت کاهش یافته است.

محمدرضا غفارزاده توضیح داد: در ماه‌های اخیر قیمت میلگرد و آهن در بازار با کاهش قیمت ۳۵درصدی همراه بوده است. هم‌اکنون هر کیلوگرم میلگرد با قیمت ۸۰۰تومان و تیرآهن با قیمت ۸۵۰تومان در سطح بازار به فروش می‌رود. پیش از این قیمت هر کیلوگرم تیرآهن حدود یک هزار و۲۰۰تومان بوده است. وی تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی به دلیل اینکه خواهان ادامه فعالیت و متوقف نشدن تولید واحدهایشان هستند، حاضرند کالای تولیدی خود را با هر قیمتی حتی پایین‌تر از قیمت واقعی به فروش رسانند.

غفارزاده عنوان کرد: در حال حاضر خریداران به میزان مصرف‌شان به خرید آهن و میلگرد می‌پردازند. به دلیل اینکه فعالیت ساختمان‌سازی راکد شده است، بازار خرید و فروش آهن و میلگرد رونق گذشته را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هر چه بازار راکدتر باشد، کاهش قیمت‌ها محسوس‌تر می‌شود. مدیرعامل تعاونى آهن‌آلات اهواز با اشاره به وضعیت واردات محصول آهن و فولاد به کشور بیان کرد: در حال حاضر محموله‌هایی از کشورهای بلوک شوروی سابق و چین به بازار داخلی وارد می‌شود.