معدن و توسعه- با شروع سه ماهه چهارم دست‌اندرکاران بازار ورق اروپا با نوعی شک و تردید و احتیاط زیاده از حد به بازار نگاه می‌کنند. به گزارش متال بولتن، افت قیمت‌های فروش یا پیشنهادی و عدم تقاضا، پس از افت معمول در فصل تابستان، همچنان تداوم داشته و بحران مالی جهانی به آن شدت بخشیده است که می‌تواند در سه ماهه چهارم به‌طور بی‌سابقه‌ای ادامه داشته و ایجاد رکود کند. هنوز دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به سه ماهه چهارم وجود دارد که غیرقابل باور است.

تاجری می‌گوید: دست‌اندرکاران بازار هنوز نمی‌دانند که چه اتفاقی برای قیمت‌ها و تقاضا رخ خواهد داد. در حال حاضر نمی‌توان هیچ‌گونه تصویری از آینده بازار فولاد ترسیم کرد. مشتری یا خریدار اندکی در بازار وجود دارد و به سختی می‌توان قیمت واقعی را در بازار تشخیص داد.

قیمت‌های متفاوتی پیشنهاد می‌شود که برخی از این قیمت‌ها فقط جنبه آزمایشی دارد، بعضی از قیمت‌ها براساس موجودی‌های انبار پیشنهاد می‌شود که هیچ‌ کدام از این قیمت‌ها بیانگر یک بازار واقعی در سه ماهه چهارم نیست.

هیچ سطحی یا قیمتی را برای بازار نمی‌توان تعیین کرد. خریداران از این فرصت یا شرایط سردرگم استفاده کرده تا جایی که می‌توانند برای سفارشات یا خرید خود چانه بزنند تا حداکثر فشار را به فروشنده برای خرید ارزان‌تر وارد ‌آورند، خصوصا اینکه فروشندگان این محموله را در سه ماهه سوم به قیمت بالای سه ماهه اول و دوم خریده‌اند.