گروه بورس کالا - اوضاع بازار آهن در مبادلات روز گذشته نسبت به روزهای قبل تغییر محسوسی نداشته و همچنان شرکت‌های تولیدکننده سعی دارند تا نرخ‌های پیشنهادی خود را بدون تغییر به فروش برسانند.

اما جو حاکم بر بازار آهن به نحوی شده که اکثر تجار و فروشندگان از ترس ضرر و زیان بیشتر اقدام به فروش می‌کنند. شاید انتشار یک خبر از سوی دولت برای کنترل و ساماندهی بازار از شدت این نگرانی کم کند و با امیدواری تجار به بازار شاهد تثبیت نرخ‌ها در بازار باشیم.
در روز گذشته اکثر تولیدکنندگان فولاد در بازار نرخ قیمت‌های پیشنهادی خود را بدون تغییر اعلام کردند. البته برخی دیگر از جمله فولاد اردبیل، البرز، فولاد بناب، الیگودرز، فولاد آذربجایجان و فولاد بافت نرخ پیشنهادی فروش خود را بین یک تا 8درصد کاهش دادند.
با وجود مقاومت شرکت‌های بزرگ فولادی در بورس کالای ایران در مقابل کاهش قیمت‌ها، اما به گفته تجار موجودی انبارها که در تیر و مرداد ماه از سوی تجار ثبت و سفارش شده بود، باعث پایین آمدن سطح قیمت‌ها شده و تجار نیز از ترس پایین آمدن مجدد قیمت‌ها راضی به فروش با سطح فعلی نرخ‌ها هستند، لذا در حال حاضر تعادلی بین بازار و بورس کالا وجود ندارد.