به گزارش شرکت Moly Mines استرالیا قیمت مولیبدن به‌ رغم بحران مالی اخیر به دلیل محدودیت تولید ثابت باقی مانده است. این شرکت پروژه Spinifex Ridge را در این کشور در اختیار داشته که قرار است سالیانه ۱۱‌هزار تن مولیبدن و ۱۲‌هزار تن مس را به صورت کنسانتره تولید نماید. زمان راه‌اندازی این پروژه سال ۲۰۱۰ اعلام شده است.

با گسترش صنایع خودروسازی در چین، هند و آفریقا میزان تقاضا برای مولیبدن نیز افزایش یافته است. فولادهای با استحکام کششی بالا حاوی مولیبدن به تازگی جایگزین فولادهای ساده کربنی در خودروها شده اند. عامل مهم دیگر چین بوده است، چین ۲۵‌درصد از تولید مولیبدن جهان را در اختیار دارد، این کشور پیش از این میزان قابل توجهی مولیبدن صادر می ‌کرده است، ولی در حال حاضر‌ درصد قابل توجه بیشتری از مولیبدن تولیدی خود را مصرف نموده و تغییرات عمده ای در تعرفه و مالیات‌های گمرکی صادرات این محصول داده است که این امر به شدت بازار مولیبدن را تحت تاثیر قرار داده است.

این اظهار نظر در حالی صورت می گیرد که به نظر می رسد قیمت فرومولیبدن به دلیل فروش گسترده ذخایر آن اعم از گرید غربی یا چینی در حال کاهش به کمتر از ۶۵ دلار بر کیلوگرم است. قیمت فروش گرید غربی آن ۷۲ تا ۷۴ دلار بر کیلوگرم و قیمت فروش گرید چینی آن ۷۰ تا ۷۲ دلار بر کیلوگرم اعلام شده است و گزارش‌هایی از معامله گرید چینی آن با قیمت ۵۰/۵۶ دلار بر کیلوگرم نیز می رسد. قیمت اکسید مولیبدن به ۳۰ تا ۵۰/۳۱ دلار بر پوند می رسد که دو ماه پیش این رقم ۲۰/۳۴ دلار بر پوند بوده است.