معدن‌کاری یا توریسم؟

ایسنا- فعالیت‌های معدنی در یکی از بزرگ‌ترین معادن نیکل جهان باعث لطمه دیدن صنعت توریسم منطقه شده است.

مقامات دولت محلی در فیلیپین و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند، تخمین زده‌اند که ذخیره کاراگا، بزرگترین ذخیره سنگ‌آهن و دومین ذخیره بزرگ نیکل در جهان باشد. ذخیره معدنی کاراگا حدود ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است. مواد معدنی استخراج شده از این منطقه به کشورهایی مانند چین و کره و دیگر کشورهای آسیایی از طریق کشتی حمل می‌شود. این منطقه به مدت زیادی تعطیل مانده و تولیدی در آن انجام نمی‌شد، اما مقامات فیلیپینی در صدد هستند که با آغاز تولید در منطقه درآمد زیادی عاید این کشور شود. این در حالی است که اهالی ساکن در کاراگا جزو فقیرترین مردم فیلیپین محسوب می‌شوند.

اما در حالی که مقامات دولتی به شدت به دنبال آغاز فعالیت‌های معدنی در کاراگا هستند، به نظر می‌رسد که صنعت توریسم منطقه به شدت در خطر قرار گرفته است.

کاراگا با توجه به جزیره‌ای بودن آن، سالانه توریست‌های زیادی را جذب کرده است، اما احتمالا با آغاز فعالیت‌های معدنی در منطقه تعداد بازدیدکنندگان از منطقه کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

از سوی دیگر مقامات اعلام کرده‌اند که با راه‌اندازی فقط یکی از کارخانه‌های معدنی در منطقه بلافاصله ۱۰ هزار نفر از مردم بومی صاحب شغل می‌شوند.