مرکز خدمات فولاد ایران- گروه اوراز، یکی از شرکت‌های بزرگ فولاد روسیه، قصد دارد تولید خود را طی برنامه‌ای تحت عنوان «برنامه بهینه سازی تولید»، کاهش دهد. این برنامه، شرکت را قادر می‌سازد تا به نحوی موثر با رکود اقتصادی در جهان مقابله کند.

سخنگوی شرکت اوراز اظهار داشت: «کاهش تولید مساله ساده‌ای نیست. از آن جایی که اوراز با داشتن کارخانه‌هایی در سراسر جهان، یک شرکت کاملا یکپارچه است، انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به دیگر تولیدکنندگان دارد.»

در این راستا شرکت اوراز قصد دارد تولید فولاد خام خود را در کشورهایی مانند اوکراین و آمریکای شمالی که هزینه تولید در آنها بالا است، پایین بیاورد و در عوض بر تولید محصولات نورد شده متمرکز شود.

تولید کک قابل فروش شرکت اوراز در فصل سوم ۴۳۸‌هزار تن بود که در مقایسه بافصل قبل ۷/۳۲‌درصد و در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲/۲۷‌درصد کاهش نشان می‌دهد. در روسیه، تولید کک قابل فروش در فصل سوم با ۶۱‌درصد کاهش به ۲۳۵‌هزار تن رسید که این رقم در فصل سوم سال گذشته ۶۰۲‌هزار تن بود.

در کارخانه‌های فولاد و کک سازی اوراز در اوکراین، تولید تمام محصولات به طور متوسط ۲۵‌درصد کاهش یافت. تولید فولاد خام این شرکت در اروپا نیز با ۵/۶‌درصد افزایش نسبت به فصل دوم و ۵/۵‌درصد کاهش نسبت به فصل سوم ۲۰۰۷ به ۲۱۹‌هزار تن رسید. تولید محصولات نورد شده این شرکت نیز ۳۴۴‌هزار تن بود که در مقایسه با فصل دوم ۲۰۰۸ و فصل سوم ۲۰۰۷ به ترتیب ۶/۹‌درصد و ۵/۵‌درصد کاهش نشان می‌دهد.