گروه بورس کالا - قیمت تیرآهن در بازار غیررسمی در مبادلات روز یکشنبه هفته جاری با افزایش مواجه شد.به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد» نرخ آهن‌آلات به‌ویژه تیرآهن که از اوایل مردادماه سال جاری روند روبه‌رشدی را تجربه کرده بود، اما دیروز و در پی عدم‌عرضه محصولات ذوب‌آهن اصفهان در بورس کالا با افزایش مواجه شد.

براساس این گزارش، در مبادلات روز یکشنبه هفته جاری سبد تیرآهن ریز و درشت شاهد افزایش نرخ در بازار تهران بود به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۱۴، ۱۶ با رشد ۳۰ و ۲۰هزار ریالی عرضه شدند.
در مدت یادشده به‌رغم کاهش 40هزار ریالی هر شاخه تیرآهن 18 اما هر شاخه تیرآهن 22، 24 و 27 نیز با افزایش 80، 70 و 330هزار ریالی در بازار غیررسمی به فروش رسیدند.
در معاملات روز یکشنبه هفته جاری به‌رغم رشد قیمت تیرآهن در بازار تهران اما میلگرد همچنان روند نزولی داشت.در این مدت، میلگرد اهواز، اردبیل و البرز با کاهش ۶/۲، ۲ و ۶/۱درصدی در هر کیلو نسبت به روز قبل از آن به فروش رسید.
در روز مورد بررسی، میلگرد تولیدی الیگودرز، فولاد نطنز، نبشی آریان فولاد و میلگرد آذربایجان با افت قیمت و بازار غیررسمی عرضه شدند.
در مبادلات یکشنبه هفته جاری محصولات فولادی الیگودرز، فولاد پارس و فولاد بافت بدون تغییر قیمت در بازار تهران عرضه شدند.
در مدت یادشده، اما میلگرد مجتمع فولاد بناب، نورد فولاد کرمانشاه، ذوب‌آهن ملایر و فولاد پارس نیز بدون تغییر نرخ در بازار غیررسمی به فروش رسیدند.