گروه بورس کالا - چهره واقعی بازار به‌زودی پدیدار می‌شود. محمد آزاد، رییس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان مطلب فوق به خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» گفت: در‌حال‌حاضر موجودی آهن‌آلات به اندازه‌ای است که دچار کمبود نیستیم و این یک مزیت محسوب می‌شود و عرضه به تقاضا فزونی گرفته است.

وی ادامه داد: برخی فعالان بازار در انتظار ورود چین به بازارهای جهانی هستند و باتوجه به رکود ساخت‌و‌ساز چین به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک، بازگشت این کشور به بازار مطمئنا در رونق مبادلات جهانی بی‌تاثیر نخواهد بود.

آزاد تصریح کرد: البته به عقیده من کاهش قیمت نفت در بازار فولاد تاثیر گذار بود و در صورت رشد قیمت نفت نرخ سایر فلزات و فولاد افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون بازار راکد نشده، بلکه فعالان بازار از خرید می‌ترسند؛ چرا که نگرانند در صورت خرید قیمت‌ها باز هم کاهش بیابد.

رییس اتحادیه آهن‌فروشان اظهار داشت: هم‌اکنون ساخت‌و‌ساز در کشور انجام می‌شود، البته در سطح کلان بخش مسکن دچار رکود شده، اما مصرف‌کنندگان نهایی نیاز خود را از بازار تامین می‌کنند و تنها تجار نگران سرمایه‌گذاری در این بخش هستند.

وی افزود: به‌زودی قیمت‌ها تثبیت شده و بازار متعادل می‌شود و در صورت تطبیق تولیدکنندگان با شرایط کنونی بازار بهتر هم می‌شود.وی ادامه داد: باتوجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان کلیه داد‌و‌ستدها به غیر از بخش مواد غذایی کند شده و یک رکود مقطعی در بازار شاهد خواهیم بود.

آزاد تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای مطالعه بر روی بازار است و مطمئنا بعد از این ماه بازار چهره واقعی خود را پیدا خواهد کرد.