گروه بورس کالا- در پی تداوم افت نرخ مواد اولیه و محصولات نهایی در بازارهای خارجی و داخلی، فعالان بازار آهن کاهش نرخ میلگرد به زیر هزار تومان را طی هفته آینده پیش‌بینی کردند.
به گزارش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد»، در مبادلات روز چهارشنبه جاری افت نرخ آهن‌آلات ادامه داشت به طوری‌که میلگرد اردبیل و البرز با کاهش ۹/۰ و ۸/۰ درصدی در هر کیلو به مبلغ ۱۰هزار و ۶۰۰ریال و ۱۲ هزار و ۴۰۰ریال عرضه شدند.

در مدت یاد شده، میلگرد تولیدی نورد فولاد کرمانشاه نیز با کاهش 100 ریالی در هر کیلو به مبلغ 11هزار و 200ریال در بازار تهران به فروش رسید که از افت 8/0 درصدی در هر کیلو برخوردار بود.
در این مدت میلگرد سایز ۲۰ تا ۲۵ فولاد نطنز با کاهش ۲۰۰ ریالی در هر کیلو نسبت به روز قبل از آن به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ ریال مورد مبادله قرار گرفت که افت ۷/۱ درصدی را تجربه کرد.
در معاملات روز چهارشنبه هفته جاری نبشی 8 تا 12 آریان فولاد با کاهش 2 درصدی در هر کیلو در بازار تهران عرضه شد.
در مدت یاد شده، میلگرد فولاد آذربایجان نیز با کاهش نرخ مواجه شد به گونه‌ای که در این روز میلگرد تولیدی این شرکت با افت ۹/۰ درصدی در هر کیلو به نرخ ۱۰هزار و ۶۰۰ ریال دادوستد شدند.
در این مدت، شبکه‌های میلگردی فولاد بافت نیز با کاهش 8/7 و 4 درصدی در هر کیلو و به مبلغ 13 هزار ریال و 13 هزار و 500 ریال در بازار غیررسمی عرضه شدند.
تیرآهن نیز در روز چهارشنبه هفته جاری شاهد کاهش نرخ بین ۱۰ تا ۵۰ هزار ریالی در هر شاخه بود به طوری‌که در این روز هر شاخه تیرآهن ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ با افت ۱۰هزار ریالی و هر شاخه تیرآهن ۲۲، ۲۴، ۲۷ با کاهش ۲۰، ۳۰ و ۵۰ هزار ریالی به فروش رسیدند.