گروه بورس کالا - با کاهش قیمت مواد اولیه، نرخ محصولات نهایی نیز روبه پایین است.

به‌گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد» درپی تداوم افت قیمت شمش در بازارهای جهانی نرخ شمش و فولاد نیز در بازار داخلی با کاهش مواجه شده است، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون هر تن شمش به مبلغ 900تومان از سوی تولیدکنندگان خریداری می‌شود.
در این میان تولیدکنندگانی که طی ماه‌های اخیر شمش را به نرخ هر کیلو یک هزارو۱۰۰ تومان خریده‌اند هم‌اکنون مجبورند محصول نهایی را پایین‌تر از قیمت تمام شده خود در بازار عرضه کنند از این‌رو به‌شدت از وضعیت موجود ناراضی‌اند، اما به‌تدریج در صورت تداوم افت قیمت مواد اولیه و تامین این مواد به نرخ پایین‌تر علاوه بر صرفه اقتصادی برای این بخش، قیمت محصولات نهایی واقعی خواهد شد.
بنابراین گزارش، طی مبادلات روز گذشته در بازار غیررسمی افت قیمت آهن دوباره، ادامه یافت، به‌طوری‌که میلگرد اردبیل، الیگودرز و آذربایجان با کاهش نرخ 8/1، 4/0 و 8/1درصدی در هر کیلو مواجه شدند.
در مدت یاد شده، میلگرد تولیدی اهواز، مجتمع فولاد بناب، نورد فولاد کرمانشاه، ذوب‌آهن ملایر، فولاد پارس و نبشی آریان فولاد بدون تغییر قیمت در بازار غیررسمی به‌فروش رسیدند.
در این مدت، تیرآهن نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شد، به‌گونه‌ای که هرشاخه تیرآهن 16، 18 و 20 با افت 30، 10 و 20هزار ریالی در بازار تهران مورد مبادله قرار گرفتند.
در مبادلات روز دوشنبه هفته جاری همچنین هرشاخه تیرآهن ۲۲، ۲۵ و ۲۷ با کاهش ۲۰، ۳۰ و ۱۰ هزار ریالی در بازار غیررسمی عرضه شدند.