ایران سینا - خریداران ایرانی - هم تجار آرماتور و هم نورد‌کنندگان بیلت چهار گوش - از خرید امتناع می‌کنند. در نتیجه موجب شده قیمت آرماتور کارخانه‌ها طی دو هفته ۲۱۵-۲۰۰‌دلار/تن و قیمت آرماتور انبارداران۱۸۰-۱۲۰دلار/تن کاهش یابد.

اما این کاهش قیمت، مشتریان آرماتور را تشویق به خرید نکرده است. بنابراین کارخانه‌ها نیز از خرید بیلت وارداتی امتناع می‌کنند و منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. طی یک هفته، تجاری که به بنادر دریای خزر ایران بیلت عرضه می‌کنند قیمت خود را ۵۰-۳۰‌دلار/تن کاهش داده‌اند.

در بنادر جنوبی ایران نیز قیمت پیشنهادی بیلت ۷۰-۴۰‌دلار/تن کاهش یافته است. در حال حاضر آرماتور قطر متوسط کارخانه‌های ایران ۱۱۵۰-۱۱۲۰‌دلار/تن تحویل در کارخانه است. صادرات محصولات ایران نیز به حداقل رسیده است.

کمی دادوستدها به‌دلیل گرمی هوا و نزدیک شدن به ماه رمضان و کاهش قیمت محصولات طویل در جهان موجب شده، تقاضای کشورهای همسایه ایران (عراق، کویت) برای آرماتور به صفر برسد. قیمت انبارداران نیز کاهش یافته است. قیمت بیلت روسیه طی این هفته به ۱۰۰۰-۹۵۰‌دلار/تن سی‌انداف کاهش یافته است، اما باز هم توجه خریداران را جلب نکرد. کارخانه‌های CIS قیمت‌ها را برای تجار از ۸۸۰-۹۵۰‌دلار/تن فوب هفته گذشته به ۸۵۰-۸۲۰‌دلار/تن فوب دریای خزر کاهش داده‌اند.

دادوستد در بنادر جنوبی ایران نیز مانند بنادر شمالی صفر است. قیمت پیشنهادی اسمی ۱۰۰۰-۹۵۰‌دلار/تن سی‌انداف است. قیمت داخلی بیلت فولاد خوزستان تاکنون از ۱۱۰۰دلار/تن تحویل در کارخانه تغییر نکرده است. منابع آگاه می‌گویند قیمت فروش اسلب این تولید‌کننده ۸۵۰‌دلار/تن تحویل در کارخانه است. موارد ذکر شده و همچنین کاهش قیمت آرماتور باعث می‌شود که انتظار داشته باشیم بزودی قیمت داخلی بیلت حداقل ۱۰۰‌دلار/تن کاهش یابد.