شانا- شنبه آینده (دوم شهریور) در جلسه هیات پذیرش شرکت بورس کالای ایران، ورود محصولات پتروشیمی اراک به بورس کالا به بررسی گذاشته می‌شود. در هفته‌های اخیر، پذیرش محصولات پتروشیمی اراک در بازار بورس نفت از موضوع‌های مورد بررسی در هیات پذیرش بورس کالا بود که به علت ناقص بودن مدارک این شرکت پتروشیمی در هیات پذیرش، بررسی ورود محصولات آن به هفته آینده موکول شد.

پتروشیمی اراک، محصولات پتروشیمی از قبیل اسید استیک، ونیل استات و پلی بوتادین رابر را برای عرضه در رینگ محصولات پایین دستی نفت و پتروشیمی به هیات پذیرش کالا معرفی کرده است.

پلی بوتادین رابر (PBR) یکی از محصولات پلیمری پتروشیمی اراک است که به مقدار ۲۵هزار تن در روز تولید می‌شود.

اسید استیک نیز از دیگر محصولات تولیدی پتروشیمی اراک است که ۳۰هزار تن در روز تولید می‌شود که از این مقدار ۸هزار تن قابل فروش است.

وینیل استات نیز مانند اسید استیک در زمره محصولات شیمیایی تولید شده در پتروشیمی اراک می باشد و مقدار تولید و فروش آن ۳۰هزار تن در روز است.

دواتیل هگزانول، بوتانول‌ها (نرمال بوتانول و ایزوبوتانول)، اکسید اتیلن، اتیلن گلیکول‌ها (منو اتیلن گلیکول، دی اتیلن گلیکول و تری اتیلن گلیکول)، اتانول آمین‌ها (منو اتانول آمین، دی اتانول آمین و تری اتانول آمین)، اتوکسیلات‌ها (نو نیل فنل اتوکسیله، همچنین فتی الکل اتوکسیله، پلی اتیلن گلیکول و...)، بنزین پیرو لیز، بوتادین یک و سه، بوتن یک، رافینیت، نفت کوره الفینیک و پارافین کلره از دیگر محصولات شیمیایی هستند که در پتروشیمی اراک تولید می‌شوند.

پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن و پلی بوتادین رابر نیز از محصولات پلیمری تولیدی در این مجتمع پتروشیمی هستند.

محصولات پایه تولید شده در پتروشیمی اراک، اتیلن و پروپیلن هستند. پتروشیمی اراک سال گذشته به عنوان صادر کننده برتر کشور انتخاب شد.

در آخرین جلسه هیات پذیرش بورس کالا، همچنین گوگرد گرانول پتروشیمی خارگ برای عرضه در رینگ صادراتی بازار بورس نفت ایران تایید شد.