گروه بورس کالا - سرانجام پس از رکود حاکم بر بازار آهن طی 4هفته متوالی، روز گذشته این بازار اندکی جان گرفت.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، بازار آهن که در 4هفته گذشته با رکود مواجه شده بود، دوباره در نخستین روز کاری پس از تعطیلات اخیر اندکی تکان خورد به طوری که در این روز نرخ میلگرد برخی از کارخانه‌ها و تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان با رشد مواجه شد.
در مدت یادشده، سبد تیرآهن ریز و درشت با افزایش قیمت روبه‌رو شدند به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۱۴، ۱۶ و ۱۸ با رشد ۴۰، ۴۰ و ۶۵هزار ریالی در بازار غیررسمی به فروش رسیدند.
در این مدت، هر شاخه تیرآهن 20، 22، 24 و 27 نیز رشد 70، 90، 50 و 20هزار ریالی را نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته در بازار تهران تجربه کردند.
در معاملات روز گذشته، میلگرد برخی از کارخانه‌های داخلی با رشد همراه بود به طوری که در این روز میلگرد ۸ آجدار کلاف اهواز و ۱۰ آجدار شاخه اردبیل با افزایش ۶/۴ و ۸/۱درصدی در هر کیلو نسبت به چهارشنبه هفته گذشته در بازار غیررسمی دادوستد شدند.
در مدت یادشده میلگرد سایز 12 تا 25فولاد آذربایجان نیز با رشد 9/0 و 4/0درصدی در هر کیلو نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته و به مبلغ 10هزار و 950ریال و 10هزار و 900ریال عرضه شدند.
در این مدت، به‌رغم ثبات نرخ میلگرد فولاد البرز، مجتمع فولاد بناب، ذوب‌آهن ملایر و فولاد الیگودرز اما میلگرد تولیدی نورد فولاد کرمانشاه و نطنز کاهش قیمت را در بازار تهران تجربه کردند.
به گفته فعالان بازار آهن، این بازار طی معاملات روز دوشنبه هفته جاری نسبت به هفته گذشته از رونق اندکی برخوردار بود؛ اما همچنان افت قیمت در این بازار مشهود است.