شرکت اکسستراتا کاپر(Xstrata Copper) اعلام کرد که برای گود کردن و تمدید حیات‌‌معدن زیرزمینی کید(Kidd)، واقع در منطقه تیمینس در اونتاریوی شمالی در کانادا، ۱۲۱ میلیون دلار کانادا سرمایه‌‌گذاری خواهد کرد.

این‌‌معدن از پیش گودترین‌‌معدن مس ـ روی جهان بوده است و اینک توسط آخرین پروژه عمق آن از ۹۱۰۰ پا به ۹۵۰۰ پا افزایش خواهد یافت، که در نتیجه ۴/۳ میلیون تن سنگ‌‌معدن به ذخایر پیشین آن افزوده خواهد شد و عمر آن با یک سال تمدید تا سال ۲۰۱۷ به درازا خواهد کشید.

مدیر ارشد عملیاتی اکسستراتا کاپر، کلود فررون در مورد سرمایه‌‌گذاری مذکور گفت، تصویب این سرمایه‌‌گذاری نشان می‌دهد که ‌‌معدن کید از پتانسیل قابل توجهی برای تداوم برخوردار است و باعث بالارفتن ارزش عملیات‌‌‌‌های شرکت در آن خواهد شد. توانایی ما برای استخراج ایمن و موثر در‌حد ۸۸۰۰ کنونی، تعهد کارکنان ما و حمایت جامعه تیمینس عوامل اصلی برای به‌دست آوردن مجوز‌‌‌‌های لازم بوده‌‌اند. او گفت، ما به مطالعه پتانسیل این‌‌معدن برای افزودن مقدار بیشتری به‌ذخایر آن و تمدید بیشتر عمر آن ادامه می‌دهیم. ساخت‌ ‌معدن از پیش در دست اقدام است و بنا بر برنامه زمان‌بندی شده تا سال ۲۰۱۰ تکمیل خواهد شد. این پروژه درطول فعالیت خود ۷۵ شغل تمام وقت ایجاد خواهد کرد.