گروه بورس‌کالا- دیروز در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۲۹‌هزار و ۲۱۵‌تن انواع فولاد، قیر، پلی اتیلن، مس، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۳۴۳‌میلیارد و ۸۸۴‌میلیون و ۹۲۰‌هزار ریال داد‌وستد شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس در این روز شاهد جمعا ۴۱‌هزار و ۵۲۰‌تن عرضه و در مقابل ۴۷‌هزار و ۵‌تن تقاضا برای محصولات فلزی، پتروشیمی و کشاورزی بود که شامل ۲۰‌هزار و ۲۰۰‌تن عرضه و در مقابل ۱۸‌هزار و ۱۹۰‌تن تقاضا برای محصولات پتروشیمی، ۱۷‌هزار و ۸۴۰‌تن عرضه و در مقابل ۲۵‌هزار و ۳۶۰‌تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۳‌هزار و ۴۸۰‌تن عرضه و در مقابل ۳‌هزار و ۴۵۵‌تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

بر اساس این گزارش، در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد، ۷‌هزار و ۹۲۰‌تن انواع مقاطع فولادی به صورت سلف در ۲ رینگ معاملاتی به ارزش ۸۰‌میلیارد و ۷۸۴‌میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۱۱/۲۷ و ۴۹/۲۳‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد. همچنین در ‌این روز در گروه محصولات مسی نیز، یک‌هزار و ۸۴۰‌تن انواع مس به صورت نقدی در ۳ رینگ معاملاتی به ارزش ۱۳۸‌میلیارد و ۳۱۲‌میلیون و ۶۸۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۳۰/۶ و ۲۲/۴۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

رینگ محصولات پتروشیمی

در رینگ محصولات پتروشیمی در گروه قیر، ۱۱‌هزار و ۷۹۰‌تن انواع قیر به صورت نقدی در ۷ رینگ معاملاتی به ارزش ۴۷‌میلیارد و ۵۹۵‌میلیون و ۶۰۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۳۵/۴۰ و ۸۴/۱۳‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

در گروه پلی اتیلن نیز، ۴‌هزار و ۲۱۰‌تن از‌این کالا به صورت نقدی در ۲ رینگ معاملاتی به ارزش ۶۲‌میلیارد و ۹۴۸‌میلیون و ۶۰۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۴۱/۱۴ و ۳۰/۱۸‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه ذرت، ۲‌هزار و ۴۲۵‌تن ذرت دانه‌ای به صورت سلف در ۴ رینگ معاملاتی به ارزش ۸‌میلیارد و ۶۲۲‌میلیون و ۵۴۰‌هزار ریال داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۳۰/۸ و ۵۱/۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز در گروه کنجاله، یک‌هزار و ۳۰‌تن کنجاله سویا به ارزش ۵‌میلیارد و ۶۲۱‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال به صورت سلف در یک رینگ معاملاتی داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۲/۳ و ۶۳/۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.