منحنی قیمت آهن‌آلات در بازار غیررسمی همچنان کاهشی است.
به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، به علت افت قیمت انرژی و شمش فولاد در بازارهای جهانی قیمت آهن‌آلات نیز در بازار داخل رو به کاهش است.
در صورت ادامه روند کنونی، کاهش قیمت‌ها پیش‌بینی می‌شود؛ به گونه‌ای که در مبادلات روز سه‌شنبه هفته جاری میلگرد اهواز و البرز با کاهش 7/0 و 5/3درصدی در هر کیلو و به ترتیب به نرخ 13هزارو 300 ریال و 13هزارو 500 ریال در بازار تهران عرضه شدند.

در مدت یادشده میلگرد ۱۴ تا ۲۵ - A۳ آجدار فولاد آذربایجان نیز با افت بین ۷/۰ تا ۲ درصدی در هر کیلو در بازار غیررسمی به فروش رسیدند.
در این مدت، همچنان محصولات تولیدی الیگودرز با کاهش بین یک تا 5/3 درصدی در هر کیلو در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفتند.
در مبادلات روز سه‌شنبه جاری اما میلگرد سایز ۱۴ تا ۲۵-A۳ آجدار فولاد نطنز با رشد ۷/۰ و ۳/۰ درصدی در هر کیلو در بازار تهران عرضه شدند.
درمدت یاد شده، میلگرد تولیدی مجتمع فولاد بناب، اردبیل؛ نورد فولاد کرمانشاه، ذوب‌آهن ملایر، فولاد پارس بدون تغییر قیمت در بازار غیررسمی به فروش رسیدند.
در این مدت، آریان فولاد نبشی و تیرآهن تولیدی خود را همانند روزهای اخیر بدون قیمت در بازار غیررسمی ارائه کرد.
در معاملات روز سه‌شنبه هفته جاری محصولات فولادی الیگودرز، فولادپارس و فولاد بافت نیز بدون تغییر قیمت در بازار تهران داد و ستد شدند. درمدت یاد شده، تیرآهن نیز با افت قیمت در بازار تهران روبه‌رو شد، به‌طوری‌که هر شاخه تیرآهن 14، 16 و 18 با کاهش 10، 20 و 15 هزار ریالی و به نرخ یک میلیون و 620 هزار ریال، 2 میلیون ریال و 2 میلیون و 600 هزار ریال عرضه شدند.
در این مدت همچنین هرشاخه تیرآهن ۲۰ به نرخ ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال در بازار غیررسمی به فروش رسید که از افت ۱۰هزارریالی برخوردار بود.
در مدت مورد بررسی، سبد تیرآهن درشت (22، 24 و 27) به ترتیب با کاهش 50، 10 و 30 هزار ریالی در بازار تهران عرضه شدند.