شرکت تعاونی نوردکاران فولادی ایرانیان با ۴۰ عضو کار خود را آغاز کرد.

اعضای این تعاونی که از تولیدکنندگان خرد محصولات فولادی نظیر، میلگرد، نبشی، ناودانی و ... هستند، تاکنون مواد اولیه مورد نیازشان را از شرکت فولاد مبارکه به صورت خرید از بورس کالا تهیه می‌کردند، اما به دلیل این که تاکنون در قالب تشکل رسمی در بورس حضور پیدا نکرده بودند در برخی مواقع نمی‌توانستند جنس مورد نیازشان را که سر ورق فولاد مبارکه است خریداری کنند. این محصول فولاد مبارکه جزو ضایعات شرکت محسوب شده و حجم آن در ماه به حدود ۲هزار تن می‌رسد این تولیدکنندگان قصد دارند با تشکیل شرکت تعاونی در قالب یک تشکل رسمی در بورس حضور پیدا کرده و محصول مورد نیازشان را خریداری کنند و امیدوارند طبق وعده‌های مدیرعامل شرکت مبنی بر ارائه محصول سر ورق به تولید کنندگان، تنها خریدار این محصول باشند و فروش به دلالان از طریق بورس متوقف شود.

این تولید کنندگان در گذشته به دلیل حضور دلالان و خرید آنها از بورس متحمل ضرر و زیان‌های هنگفتی شده‌اند که گاه تا مرز ورشکستگی نیز پیشرفته‌اند، اما با تشکیل شرکت تعاونی نوردکاران و وعده‌های مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه امیدوارند از این به بعد سرورق مورد نیاز خود را که جزو ضایعات شرکت فولاد مبارکه به شمار می‌رود به صورت مچینگ خریداری کنند.

هفته گذشته مدیرعامل فولاد مبارکه در کنفرانس مطبوعاتی که با حضور خبرنگاران برگزار شده بود از عرضه ۲۲درصد کل محصولات فولاد مبارکه به صورت مستقیم به تولیدکنندگان خبر داد و فروش آن را به صورت مچینگ اعلام کرد.