تخفیف 5درصد برای برخی از محصولات فولادی در چین

مرکز خدمات فولاد ایران - متخصصان صنعتی چین از دولت خواسته‌اند که برخی از محصولات فولادی صادراتی را مشمول ۵درصد تخفیف در مالیات ارزش افزوده کند.

همچنین استانداردهای مربوط به تعرفه‌های بازرگانی را اصلاح کند تا از تخلفاتی که در زمینه صادرات فولاد آلیاژی صورت می‌گیرد، جلوگیری شود. دبیر کل موسسه فولاد آلیاژی چین اظهار داشت: چین باید با اتخاذ سیاست ۵درصد تخفیف، از صادرات فولاد آلیاژی حمایت کند. اظهار کلمه «دیگر فولاد‌های آلیاژی» در مقررات صادراتی، مشکلاتی را ایجاد کرده است. بنابراین لازم است دولت مشخصات شیمیایی کالاها را تعریف و جانشین این عنوان سازد. وی همچنین گفت که برای صادرات، باید گواهی استاندارد لازم درخواست شود و حتما برای صادرات فولاد، کنترل کیفی اعمال شود. کالاهایی که تحت عنوان «دیگر انواع فولادهای آلیاژی گرم نورد شده» در ژانویه صادر شده است به ۲۱/۲۶۳درصد نسبت به سال قبل رسیده است. این میزان به هیچ عنوان طبیعی نیست و می‌توان این نتیجه گیری را کرد که بخش زیادی از این محصولات، محصولات فولادی آلیاژی واقعی نبوده اند.

در حال حاضر، عوارض صادرات میلگرد معمولی و ورق به ترتیب ۱۵درصد و ۵درصد است. اما صادرات محصولات فولادی آلیاژی از ۵درصد تخفیف برخوردار است. با توجه به این که هزینه تبدیل فولاد معمولی به فولاد آلیاژی بسیار کم است، کیفیت و سود به دست آمده جذابیت زیادی دارد.