گروه بورس کالا - شرکت نفت پاسارگاد از امروز (شنبه ۲۲/۴/۸۷) برای نخستین بار عرضه قیر به صورت بشکه را در بورس کالای ایران آغاز می‌کند.

بهزاد رضایی‌پور، مدیر فروش این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد ضمن اعلام این خبر افزود: فروش قیر توسط شرکت‌های تولیدی تاکنون به صورت فله انجام می‌شد، اما با توجه به اینکه قیمت قیر از زمان ورود به بورس منطقی شده است، بعد از چندین سال بالاخره این امکان برای نفت پاسارگاد به وجود آمد تا از این طریق شرایط تحویل کالا و کیفیت و کمیت آن را بهبود بخشد.وی تاکید کرد: البته ارائه قیر به صورت مظروف پیشتر در شرکت پخش و پالایش انجام می‌شد، اما به مرور زمان با کاهش قیمت قیر، امکان رقابت و ارائه کالا به صورت مظروف از بین رفت اما با پذیرش قیر دز بورس و شفاف شدن قیمت‌ها در این بازار شرکت پاسارگاد توانست وارد این مقوله شده و امکان عرضه محصول به صورت بشکه را فراهم کند.

رضایی‌پور یادآور شد: طی سال‌های قبل که مظروف شدن قیر برای شرکت‌های تولیدکننده مقرون‌به‌صرفه نبود، این خدمات توسط شرکت‌های واسطه ارائه می‌شد در نتیجه مصرف‌کنندگان قیر در پروژه‌های ساختمانی و انبوه‌سازانی که قیر را به صورت مظروف دریافت می‌کردند این کالا را از طریق این شرکت‌های واسطه و خدماتی دریافت می‌کردند.

اما مشکلی که وجود داشت این بود که نرخ شفاف و مشخصی برای آن وجود نداشت و خریداران نمی‌دانستند که دقیقا با چه استاندارد و کیفیتی کالای موردنظر خود را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اما در حال حاضر با توجه به اینکه امکان خرید قیر بشکه‌ای در بورس فراهم شده، علاوه‌بر اینکه نرخ این محصول شفاف می‌شود، با حضور مستقیم انبوه‌سازان و خریداران پروژه‌های ساختمانی، معاملات قیر در بورس با رونق بیشتری پیگیری می‌شود، ضمن آنکه تنوع محصولات در بورس به عنوان یکی از اهداف اصلی شرکت تحقق می‌یابد.