گروه بورس کالا - زهرا مسافر: پذیرش کاغذ و روغن خام خوراکی در بورس کالا در جلسه هیات‌مدیره روز گذشته به تصویب اولیه رسید. مدیرعامل شرکت بورس کالای ایرن با بیان مطلب فوق گفت: عرضه کاغذ و روغن خام خوراکی باید به کمیته پذیرش بورس اوراق بهادار برود تا به تصویب نهایی برسد.

علی‌اکبر هاشمیان افزود: عرضه کاغذ و روغن خام خوراکی از طریق بورس کالا موجب ساماندهی و شفاف شدن قیمت این کالا خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون دو قلم از کالای پتروشیمی یعنی گوگرد و متانول در بورس کالای ایران در حال پذیرش است که پس از مراحل تکمیلی به کمیته پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران همچنین خاطرنشان کرد: برای رونق محصولات کشاورزی در بورس کالا از سوی معاون اول رییس‌جمهور دستور داده شده که عرضه اولیه کالاهای وارداتی کشاورزی در بورس صورت گیرد.

وی افزود: هم‌اکنون طرح عرضه اولیه کالاهای وارداتی کشاورزی در بورس کالا از سوی معاون اول رییس‌جمهور به وزارت اقتصاد و دارایی و گمرک تکلیف شده است تا ورود ودیعه کالای یاد شده مانند جو و ذرت در بورس کالا انجام شود.

هاشمیان گفت: این تقاضا از سال گذشته از سوی شرکت بورس کالا مطرح شده و در‌حال‌حاضر دستور آن به سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه شده است که با عرضه اولیه کالای وارداتی کشاورزی در این بورس شاهد رونق بخش کشاورزی خواهیم بود.

وی همچنین اظهار داشت: از دو سال گذشته موضوع پذیرش کاغذ و روغن خام خوراکی در هیات‌مدیره بورس کالا مطرح شده بود که در جلسه روز گذشته به تصویب اولیه رسیده است.