خبرگزاری مهر - عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با رد برخی اظهارات در خصوص کاهش حجم تخلیه و بارگیری در بنادر کشور، از افزایش حجم بارگیری آهن‌آلات در بنادر شمالی کشور خبر داد.

علیرضا ساطعی، عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برخی گفته‌ها مبنی بر کاهش تخلیه و بارگیری در بنادرکشور به دلیل شرایط سیاسی، صحت ندارد و در برخی از بنادر نظیر بنادر شمالی روند افزایشی در تخلیه کالاها وجود داشته است. وی افزود: استخراج آمار سه ماهه حجم تخلیه و بارگیری بنادر کل کشور هنوز نهایی نشده اما بررسی آمار اولیه حاکی از افزایش حجم تخلیه و بارگیری در بنادر کشور است.

وی ادامه داد: به دلیل رشد ساخت و ساز در کشور، ورود آهن‌آلات نیز به داخل کشور افزایش یافته است، به همین دلیل روند بارگیری در بنادر شمالی نیز شدت گرفته است.

ساطعی ابراز داشت: تعداد کانتینرهای تخلیه و بارگیری شده در بنادر که یکی از شاخصه های مهم در ارزیابی میزان حمل و نقل در بنادر محسوب می شود نیز در سه ماه ابتدای سال روند رو به رشدی داشته است.

عضو هیات‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: مشکل رسوب کالا نیز در حال حاضر در هیچ‌یک از بنادر کشور وجود ندارد و بندر شهید رجایی نیز از نظر حجم ورودی و خروجی کالا در وضعیت عادی به سر می برد.

به دنبال افزایش شدید رسوب کالا در بنادر کشور به خصوص بندر شهید رجایی در زمستان سال گذشته، رییس‌جمهوری به وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور داد که با بررسی این موضوع، راهکار برون رفت از وضعیت فعلی را ارائه دهد.