آزاده حسینی- 66 کشور تولیدکننده فولاد خام طی 5 ماه ابتدای سال میلادی جاری بیش از 570میلیون تن فولاد تولید کردند.
۶۶ کشور تولیدکننده فولاد جهان در مجموع ۵۷۶میلیون و ۵۵۴هزارتن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۶/۵درصدی برخوردار شد.

چین همچنان با تولید 216میلیون و 113هزار تن فولاد خام رتبه نخست تولیدکنندگان فولاد خام را از آن خود کرد. ژاپن نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آسیایی بود که در صحنه جهانی رتبه دوم را به دست آورد. این کشور توانست با تولید 51میلیون و 526هزار تن فولاد خام رکورد تولید فولاد خام خود را بشکند. رشد تولید فولاد 2/4درصد بود. تایوان نیز از جمله کشورهای آسیایی بود که با تولید 9میلیون و 625هزار تن فولاد خام از رشد 3/11درصدی برخوردار شد.
ایران در خاورمیانه با تولید ۴میلیون و ۲۵۱هزار تن فولاد خام رتبه نخست را کسب کرد. تولید فولاد خام ایران نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵/۳درصد رشد داشت.
ایالات متحده آمریکا سومین تولیدکننده بزرگ فولاد خام جهان شد. این کشور در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از رشد 4/5درصدی برخوردار شده بود. تولید فولاد خام این کشور معادل 42میلیون و 402هزار تن بود.
روسیه نیز با تولید ۳۱میلیون و ۶۲۰هزار تن فولاد خام بر رتبه چهارم تولیدکنندگان فولاد خام تکیه زد. رشد تولید فولاد خام این کشور معادل ۸/۳درصد بود. مجموع تولید فولاد آسیا ۳۳۲میلیون و ۵۷۱هزار تن بود که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۹/۷درصد رشد داشت.
قاره آمریکا نیز در مجموع شاهد تولید 78میلیون و 260هزار تن بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل آمریکای شمالی از رشد 9/5درصدی و آمریکای جنوبی از رشد 2/4درصدی برخوردار شد.
کشورهای CIS نیز در مجموع ۵۲میلیون و ۵۴۹هزار تن فولاد خام تولید کردند. میزان تولید کشورهای اتحادیه اروپا نیز ۸۹میلیون و ۹۶۰هزار تن بود که البته با رشد منفی ۷/۰درصدی همراه شده بود.
قاره استرالیا و آفریقا نیز به ترتیب در 5 ماه ابتدای سال 3میلیون و 687هزار و 7میلیون و 685هزار تن فولاد خام تولید کرد.