برخی از کارخانه‌های تولید‌کننده فولاد ضدزنگ شرق آسیا به دلیل رکود در بازار فولاد ضدزنگ در نظر دارند بخشی از ظرفیت خود را به تولید فولادهای معمولی یا کربنی اختصاص دهند.

به گزارش متال بولتن، مقام رسمی یک کارخانه فولاد ضدزنگ تایوان می‌گوید ما به دنبال کانال‌های فروش موثر برای فولادهای کربنی هستیم.

اگر ما بتوانیم این کار را انجام دهیم، بخشی از ظرفیت تولید فولاد ضدزنگ خود را به فولادهای معمولی تبدیل خواهیم کرد. در حال حاضر بازار فولادهای معمولی بهتر از فولادهای ضدزنگ است. بنابراین این تبدیل اقتصادی‌تر است. برخی از کارخانه‌های چینی نیز همین اقدام را اتخاذ کرده‌اند. قیمت‌های فولاد ضدزنگ در شرق آسیا از اواسط ماه مه به دلیل کاهش تقاضا و افت قیمت نیکل بیش از ۴‌درصد تنزل پیدا کرده است. میزان معاملات بسیار آرام است. کلاف نورد سرد ۳۰۴ دو میلی‌متری ۲B آسیای شرقی هر تن ۴۰۰۰-۳۹۰۰ دلار CIF چین برای تحویل یک ماهه پیشنهاد می‌شود که به طور متوسط ۲۰۰ دلار در هر تن یا ۸/۴‌درصد از یک ماه پیش کمتر است.

ضمنا قیمت‌های گرید کلاف گرم ۳۰۴ نیز با بیش از ۱۷۵ دلار در هر تن کاهش به ۳۸۵۰-۳۷۵۰ دلار در هر تن CIF چین طی هفته گذشته تنزل پیدا کرد. بازار فولاد ضدزنگ تا ظرف دو ماه آینده بهبود نخواهد یافت، ولی به‌هرحال از آنجایی که قیمت نیکل دیگر احتمالا کاهش پیدا نکند، امیدی به افزایش قیمت فولاد ضدزنگ وجود نداد.