ایسنا- برای رونق محصولات کشاورزی در بورس کالا از سوی معاون اول رییس‌جمهور دستور داده شده است که عرضه اولیه کالاهای وارداتی کشاورزی حتما در بورس صورت گیرد.

علی اکبرهاشمیان ـ مدیرعامل شرکت بورس کالا ـ از عرضه‌ اولیه کالاهای وارداتی کشاورزی در بورس خبر داد و گفت: از سوی معاون اول رییس‌جمهور به وزارت اقتصاد و گمرک دستور داده شده است که موضوع ورود ودیعه کالاهای وارداتی کشاورزی مانند جو و ذرت در بورس کالا انجام شود. وی اضافه کرد: این تقاضا از سال گذشته از سوی شرکت بورس کالا مطرح و در حال حاضر دستور آن به سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه شده است تا عرضه‌ اولیه کالاهای وارداتی کشاورزی حتما در بورس صورت گیرد که با انجام آن بخش کشاورزی بورس رونق می‌یابد.

هاشمیان با اشاره به پذیرش کالاهای نفتی و پتروشیمی و در جریان بودن پذیرش سنگ آهن در بورس کالا اظهار کرد: بعد از پذیرش کالاهای پتروشیمی، کاغذ و روغن خوراکی خام وارد بورس کالا می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بورس کالا یادآور شد: از دو سال گذشته موضوع پذیرش کاغذ و روغن در هیات مدیره بورس کالا مطرح شد و در حال حاضر با تشکیل کمیته پذیرش روغن خام و کاغذ وارد بورس کالا می‌شوند.