گروه بورس کالا- همزمان با میلاد باسعادت دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) پست اصلی برق کارخانه احیای مستقیم شماره (۲) شرکت فولاد خوزستان در مدار قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان در مراسم ویژه‌ای که در شب میلاد پربرکت حضرت فاطمه (س) در محل اجرای پروژه برگزار شد، کلید ترانس این کارخانه به دست سیدمحمدرضا نجم‌السادات مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان زده شد. بدین ترتیب بزرگترین کارخانه احیای مستقیم کشور با ظرفیت یک‌میلیون تن آهن اسفنجی در سال، آماده راه‌اندازی شد.

نجم‌السادات در این مراسم که با حضور جمعی از معاونین، مدیران و دست‌اندرکاران این طرح مهم ملی برگزار شد، اظهار امیدواری کرد راه‌اندازی کلی و تولید آهن اسفنجی در کارخانه زمزم شماره دو فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین کارخانه احیای مستقیم کشور طبق برنامه و به طور رسمی صورت گیرد.

بر پایه این گزارش کارخانه احیای مستقیم زمزم شماره دو شرکت فولاد خوزستان امکان افزایش ظرفیت تولید در این شرکت را تا مرز ۲/۳میلیون تن فولاد خام فراهم می‌سازد.

به عقیده کارشناسان فن، احداث این پروژه عظیم صنعتی به عنوان سند افتخار ایران و تحقق شعار «ما می‌توانیم» در عرصه ارتقای فناوری احیای مستقیم ارزیابی گشته و راه‌اندازی موفق آن در آتیه نزدیک تجربه‌ای ارزشمند در توسعه صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود.مهندس غلامرضا علیمرادپور پروژه احیای مستقیم زمزم شماره دو در این خصوص اظهار داشت: طراحی و ساخت تجهیزات عمده این کارخانه با وزن تقریبی هفت هزار تن در داخل کشور با موفقیت انجام شده و به‌کارگیری سیستم‌های اتوماسیون و ابزار دقیق پیشرفته و روزآمد جهانی از ویژگی‌های برجسته این طرح است،وی در مورد مشخصات پست اصلی برق این کارخانه که در روز «خجسته میلاد بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه (س)» در مدار قرار گرفته است افزود: در جریان این راه‌اندازی این پست شامل خط ورودی، دو ترانس قدرت ۳۳کیلووات هر کدام به ظرفیت ۲۵کیلووات آمپر و شش ترانس توزیع به همراه تابلوهای آن برقدار شد و اولین موتور فشار قوی که مربوط به فن دودکش کارخانه است بدون بار روشن شد.

مهندس علیمرادپور افزود: بدین ترتیب مقدمات لازم برای روشن کردن مشعل‌های ریفرمر کارخانه تا اواخر ماه جاری فراهم شده و پیشرفت فیزیکی کل پروژه به بالای ۵/۹۵درصد رسیده است.