گروه بورس‌کالا- به علت نبود یا کمبود شمش در بازار داخل بحران در صنعت فولاد تا یک ماه آینده پیش‌بینی می‌شود.

یک تولیدکننده فولاد در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای‌اقتصاد با بیان مطلب فوق گفت: هم‌اکنون شمش در بازار داخل وجود ندارد. حتی با نرخ‌های بالا نیز پیدا نمی‌شود.

وی افزود: چنانچه دولت نسبت به تامین شمش موردنیاز کارخانه‌های داخلی هر چه سریع‌تر تدابیر لازم را اتخاذ نکند تا ماه آینده در صنعت فولاد با بحران مواجه خواهیم شد. این صاحب‌نظر تصریح کرد: هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود میزان واردات فولاد مربوط به ماه‌های خرداد، تیر و مرداد حتی از میزان واردات در دو ماه نخست سال‌جاری کمتر باشد که از این رو باید در انتظار بحران در بازار داخل بود. به پیشنهاد وی، دولت برای رفع کمبود ایجاد شده از محل حساب ذخیره ارزی یک تا ۲میلیون تن شمش فولاد از LME، برزیل و چین وارد و با سود معقول در بورس کالا عرضه کند.

این تولیدکننده خاطرنشان کرد: در صورت واردات شمش فولاد از سوی دولت علاوه بر تامین شمش موردنیاز تولیدکنندگان، این شرکت‌ها نیاز به سرمایه در گردش نخواهند داشت.

وی در خصوص قیمت شمش فولاد در بازار داخل گفت: در حالی که پنج‌شنبه هفته گذشته قیمت هر کیلو شمش به نرخ ۹۷۰تومان خریداری شد، اما هم‌اکنون باید به مبلغ هر کیلو یک‌هزار و ۵۰تومان تهیه کنیم.