ایسنا- قائم‌مقام بخش فلزات گروه بین‌المللی صنعتی دوو طی سفر به کشورمان و ملاقات با رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر تمایل این شرکت برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت فولاد ایران تاکید کرد.

به دنبال سفر اخیر مهدی غضنفری به کره جنوبی، کیم یونگ سانگ، قائم مقام بخش فلزات گروه بین‌المللی صنعتی دوو به ایران سفر و با رییس کل سازمان توسعه تجارت ملاقات کرد.

طی این نشست غضنفری با تشریح وضعیت تولید ‌١٠میلیون تنی فولاد در ایران، در سال ‌٢٠٠٧ میلادی و صاردات حدود ‌٥/١میلیارد دلاری این کالا در سال گذشته خاطرنشان کرد: مصرف سرانه فولاد در جهان ‌٣٥٠کیلوگرم است، در حالی که این رقم برای ایران حدود ‌٢٠٠کیلوگرم برآورد شده است.

یونگ سانگ، قائم مقام بخش فلزات دوو، ضمن ابراز خرسندی از وضعیت روبه رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران از فعالیت سرمایه‌گذاری شرکت خود در بخش فولاد و آهن کشور عربستان سعودی خبر داد و خواستار سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش فولاد ایران با شرایط حداقل ‌٥١‌درصد طرف کره‌ای و ‌٤٩‌درصد طرف ایرانی شد. در ادامه رییس کل سازمان تجارت ایران با تشریح اصل ‌٤٤ قانون اساسی در جهت خصوصی‌سازی بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی کشور از سرمایه‌گذاری شرکت کره‌ای در ایران استقبال کرد و گفت: همایشی با عنوان «تبیین قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی و شناخت پتانسیل‌های تجاری و اقتصادی ایران» به منظور آشنایی گروهی از بخش‌های خصوصی ودولتی کره جنوبی در تهران برگزار شود.

وی افزود: افرادی از بخش‌های دولتی و خصوصی کشور برای توسعه این طرح معرفی خواهند شد.

معاون وزیر در توسعه روابط اقتصادی به دعوت موسسه KIEC کره جنوبی، به منظور ملاقات با مسوولان ذی‌ربط و آشنایی با تجارت الکترونیک کره جنوبی، چندی پیش به این کشور سفر کرد.