گروه بورس کالا - در هشتمین ماه فعالیت شرکت بورس کالای ایران (‌یکم لغایت سی‌ام اردیبهشت ماه ۱۳۸۷)، تالار معاملات بورس کالای ایران شاهد رونق چشمگیر معاملات بود به گونه‌ای که حجم و ارزش معاملات این بورس طی این ماه به ترتیب ۲۲۵ و ۲۵۹ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت. به گزارش اداره روابط عمومی‌و امور بین‌الملل بورس کالای ایران‌، در اردیبهشت ماه جمعا یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۴۷ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، کنستانتره فلزات گران‌بها، کنستانتره مولیبدن‌، جو، شکر، ذرت‌، کنجاله دانه‌های روغنی، قیر، پلی اتیلن، روغن پایه، اسلاگ واکس، اکستراکت، کک متالورژی، و نفتای سنگین به ارزش ۱۰ تریلیون و ۳۸۰ میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۹۳ هزار ریال به همراه یک کیلو و ۱۸۷ گرم شمش طلا به ارزش ۳۱۴ میلیون و ۵۵۵ هزار ریال داد و ستد شد که رکوردی بی سابقه در طول فعالیت شرکت بورس کالای ایران به شمار می‌رود.

رینگ محصولات فلزی

در هشتمین ماه فعالیت شرکت بورس کالای ایران، ۷۷۹ هزار و ۲۸۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۷ تریلیون و ۲۴۰ و ۵۴۱ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۵/۶۲ و ۷۵/۶۹ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. گروه فولاد در این ماه صدرنشین آمار معاملات بورس کالا بود.طی اردیبهشت ماه، ۸ هزار و ۶۵۰ تن انواع محصولات آلومینیومی‌به ارزش ۲۵۵ میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۸۹۰ هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۰/۰ و ۴۶/۲ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.درگروه محصولات مسی نیز ۱۲ هزار و ۱۶۱ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۸۹۸ میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۳ هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۸/۰ و ۶۶/۸ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

رینگ محصولات پتروشیمی

در هشتمین ماه فعالیت شرکت بورس کالای ایران در رینگ محصولات پتروشیمی، ۳۳۲ هزار و ۷۴۰ تن انواع قیر به ارزش یک تریلیون و ۱۰ میلیارد و ۴۰۷ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۴/۲۶ و ۷۳/۹ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

طی اردیبهشت ماه، ۸ هزار و ۲۵۰ تن پلی اتیلن به ارزش ۱۲۱ میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۷/۰ و ۲۳/۰ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.در این ماه همچنین در گروه روغن، ۱۲ هزار و ۶۵۰ تن اسلاگ واکس و روغن پایه به ارزش ۹۹ میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش ۰۲/۱ و ۹۶/۰ درصد از کل بازار را از آن خود کرد. در این رینگ همچنین، ۲۵ هزار و ۲۹۰ تن اکستراکت به فروش رفت که به ارزش ۹۹ میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت. این گروه از نظر وزن و ارزش ۰۴/۲ و ۹۵/۰ درصد از کل بازار را از آن خود کرد.بر اساس این گزارش، طی اردیبهشت ماه ۲۰ هزار تن نفتای سنگین نیز به ارزش ۱۸۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در تالاربه فروش رفت که از نظر وزن و ارزش ۶۱/۱ و ۷۵/۱ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.شایان ذکر است عرضه ۷۵۰ تن دوده صنعتی در این رینگ بدون تقاضا باقی ماند.

رینگ طلا

براساس این گزارش، در رینگ طلا در اردیبهشت ماه ‌،یک کیلو و ۱۸۷ گرم شمش طلا به ارزش ۳۱۴ میلیون و ۵۵۵ هزار ریال داد و ستد شد‌.