جامع نیوز - در صورتی که بازار فولاد به روال کنونی خود ادامه دهد، ظرف چند ماه آینده با کمبود شدید این محصول در کشور مواجه خواهیم شد و ارزش آهن با طلا برابر می‌شود.

حسن مصیب‌زاده، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان این مطلب اظهار داشت: با عرضه محصولات شرکت‌های ذوب آهن و فولاد مبارکه در بورس قیمت داخلی فولاد نسبت به قیمت جهانی آن پایین‌تر است و این امر نه تنها صرفه اقتصادی واردات را از بین برده است.

وی افزود: با توجه به این که تولید شرکت‌های دولتی حدود ۱۰میلیون تن است و نیاز کشور را برآورده نمی‌کند، دولت باید برای تامین نیاز بازار تدابیری بیاندیشد. مدیرعامل فولاد البرز با بیان این که بخش‌خصوصی بزرگ‌ترین ضربه را از سیاست‌های دولت در بازار فولاد متحمل شده ادامه داد: یکی از راهکارهایی که برای نجات این بخش می‌توان به کاربرد استفاده از ارز ارزان قیمت برای تولیدکنندگان بخش‌خصوصی به منظور خرید مواد اولیه است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر از طرفی کارخانه‌های بخش‌خصوصی با کمبود مواد اولیه مواجه هستند و از طرف دیگر سیاست‌های انقباضی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات نیز فشار مضاعفی را بر آنها وارد می‌کند.