شرکت آلمانی استخراج مس Norddeutsche Affinerie AG کنترل کامل کومریو (Cumerio)، شرکت مادر بلژیکی ذوب مس کومریو مد(Cumerio Med) را که پایگاه آن در بلغارستان است، در ازای حدودا ۷۷۰ میلیون یورو یا ۳۰ یورو برای هر سهم به دست آورده است.

دو طرف معامله ارزش آن را اعلام نکردند. اما یک منبع آشنا گفت که شرکت آلمانی ۷۷۰ میلیون یورو یا ۳۰ یورو برای هر سهم پرداخته است. این ادغام بزرگ‌ترین شرکت ذوب مس را در اروپا و سومین شرکت بزرگ سازنده مس کاتد و‌اند را در جهان با بازده سالانه ۱۰ بیلیون یورو ایجاد خواهد کرد.

انتظار می‌رود که دو طرف قرارداد شرکت جدیدی را در ماه ژوئن افتتاح کنند؛ اما هنوز معلوم نیست که پایگاه آن در هامبورگ، محل استقرار بزرگترین کارخانه شرکت جدید، خواهد بود یا نه. بزرگ‌ترین کارخانه تولیدی کومریو در پیردوپ(Pirdop)، بلغارستان، در سال ۲۰۰۷ معادل ۲۴۹هزار تن مس آند و ۶۵هزار تن مس کاتد تولید کرد. کومریو حدود ۹۰ درصد از تولیدات خود را عمدتا به ترکیه، یونان و منطقه دریای سیاه صادر می‌کند. این شرکت که چهار سال پیش ۹۰ درصد از مواد خام و دیگر مواد مورد نیاز خود را از معادن بلغارستان فراهم می‌کرد، اینک تنها ۴۰ درصد از این مواد را از منابع محلی به دست می‌آورد؛ چون ظرفیت تولید کارخانه بسیار بالاتر رفته است.