تولید ذوب‌آهن اصفهان افزایش می‌یابد

گروه بورس کالا- سیدمرتضی بختیاری، استاندار اصفهان در چهارمین بازدید خود از ذوب‌آهن اصفهان و طرح توازن با ابراز خوشحالی از وضعیت روبه پیشرفت این شرکت گفت: خوشبختانه در سال نوآوری و شکوفایی در طرح توازن و زیر پروژه‌های آن پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

وی افزود: انشاا... با راه‌اندازی این پروژه بزرگ صنعتی یک میلیون و چهارصد هزار تن به ظرفیت ذوب‌آهن اصفهان اضافه می‌شود و زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر به‌طور مستقیم فراهم می‌شود.

وی با اشاره به شرایط مالی سختی که سه سال پیش ذوب‌آهن دچار آن شده بود، گفت: خوشبختانه با همت بلند مدیریت و کارکنان این مجتمع بزرگ صنعتی هم‌اکنون این شرکت علاوه بر افزایش تولید و اجرای طرح‌های مهم توسعه به یک شرکت سودده تبدیل شده است.بختیاری، استاندار اصفهان در پایان، کوره بلند شماره ۳ در طرح توازن ذوب‌آهن اصفهان را یکی از مصادیق بارز شکوفایی در کشور ذکر کرد و گفت: با اجرای این گونه طرح‌های مهم صنعتی آینده امیدوارکننده‌ای در انتظار ملت شریف ایران است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌نژاد، مدیرکل بازرسی استان اصفهان ضمن بازدید از خط تولید و طرح توازن ذوب‌آهن اصفهان با مهندس سبحانی و تعدادی از معاونان و مدیران این مجتمع بزرگ صنعتی دیدار و گفت‌‌و‌گو کرد. وی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ما در ابتدا چهلمین سالگرد تاسیس ذوب‌آهن اصفهان را به همه کارکنان، مدیران و متخصصان این شرکت تبریک گفت و تعامل و همکاری بین این شرکت و سازمان بازرسی را خوب و رو‌به پیشرفت عنوان کرد. وی گفت خوشبختانه روند این تعاملات نتایج مثبتی را به‌همراه داشته است.حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌نژاد نظارت بر نحوه مدیریت و چگونگی استفاده از منابع و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و اجرای صحیح آنها را از وظایف سازمان بازرسی ذکر کرد و با اشاره به اهمیت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درخصوص واگذاری شرکت‌های دولتی به‌بخش خصوصی گفت: سازمان بازرسی و قوه قضائیه برای حمایت از سرمایه‌گذاران بسیار مصمم هستند و در این خصوص به دستور آیت‌ا... شاهرودی، رییس محترم قوه قضائیه در استان‌ها کمیته‌های مستقلی ایجاد شده است. وی گفت: ما آمادگی کامل داریم که موانع سرمایه‌گذاری را دنبال کنیم و زمینه‌های لازم را برای توسعه ثروت و سرمایه‌گذاری بیشتر برای جامعه ایجاد نماییم. وی وظیفه سازمان بازرسی را در این زمینه بسیار سنگین ذکر کرد و گفت: به همه سازمان‌ها و ادارات دولتی و بانک‌ها اعلام می‌کنیم که باید موانع در راه سرمایه‌گذاری در رده‌های مختلف بردارند و امیدواریم با همکاری و همدلی بین همه سازمان‌ها و نهادها و اعطای تسهیلات برای سرمایه‌گذاری‌هایی که در تولید و اقتصاد توجیه منطقی دارند، شرایطی فراهم شود که همه سرمایه‌گذاران و تولید‌کنندگان بخش خصوصی در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند. همچنین مهندس بهرام سبحانی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان نیز عملکرد و دستاوردهای این شرکت را در سال‌های گذشته تاکنون یادآور شد و گفت: به‌رغم همه محدودیت‌ها، ضمن اجرای طرح‌های توسعه. بالاترین رکورد تولیدی در سال گذشته داشته‌ایم. وی با تشریح پروژه‌های زیست محیطی مهم ذوب‌آهن اصفهان، گفت: این شرکت، در راستای فرمان مقام معظم رهبری درخصوص اصل ۴۴ قانون اساسی در آستانه تحول بزرگی است و خود را برای ورود به بورس آماده می‌کند. وی راه‌اندازی طرح توازن را برای ورود به بورس مهم دانست و گفت: با راه‌اندازی این طرح مهم صنعتی ۶۵ درصد تولید فعلی ذوب آهن افزایش پیدا می‌کند و این موضوع ارزش افزوده سهام را به‌همراه دارد که هم برای سهام‌دار و هم برای دولت مفید و موثر است.