گروه بورس کالا- در مبادلات 15 مه قیمت انواع مس و آلومینیوم، با افزایش همراه شد و روی کاهش نرخ را تجربه کرد. بنابراین گزارش، آلومینیوم در مبادلات 15 مه با رشد 72دلاری همراه شد که نرخ خرید نقدی این فلز را به 2هزار و 953دلار رساند. فروش نقدی این فلز هم با نرخ 2هزار و 953دلار و 50 سنت صورت گرفت. خرید و فروش سه ماهه آلومینیوم نیز با خوش‌بینی فعالان بازار نسبت به آینده قیمت این فلز با نرخ 2هزار و 996 و 2هزار و 996دلار و 50 سنت انجام شد.

مس نیز در مبادلات ۱۵ مه نسبت به روز قبل از رشد ۱۷۱دلاری برخوردار شد. نرخ خرید نقدی مس ۸هزار و ۳۵۰دلار و فروش نقدی آن هم با قیمت تنی ۸هزار و ۳۶۰دلار صورت گرفت. خرید و فروش ۳ماهه مس با بداقبالی مواجه شده و با نرخ‌های ۸هزار و ۱۹۳ و ۸هزار و ۱۹۳دلار و ۵۰ سنت انجام شد. آلیاژ آلومینیوم نیز با تجربه رشد ۲۸دلاری در مبادلات ۱۵ مه با نرخ ۲هزار و ۶۸۰دلار انجام گرفت. این فلز همچنین با نرخ ۲هزار و ۶۸۵دلار به صورت نقدی مورد مبادله قرار گرفت. این فلز همچنین به صورت ۳ماهه با نرخ ۲هزار و ۷۰۰دلار و ۲هزار و ۷۱۰دلار خرید و فروش شد. سرب و قلع نیز جزو فلزاتی بودند که در مبادلات ۱۵مه رشد به ترتیب ۴۳ و ۳۴۵دلاری را تجربه کردند. نرخ خرید نقدی سرب و قلع به ترتیب ۲هزار و ۲۴۵ و ۲۵هزار و ۴۹۵دلار بود، اما سرب و قلع برای فروش نقدی به ترتیب ۲هزار و ۲۴۶ و ۲۵هزار و ۵۰۰دلار قیمت خوردند. نیکل و روی جزو فلزاتی بودند که افت قیمت را در مبادلات ۱۵ مه نسبت به روز قبل تجربه کردند. نرخ افت نیکل ۱۰۰دلار و روی نیز نسبت به روز قبل با ۵دلار کاهش مواجه شد. نرخ خرید نقدی نیکل ۲۶هزار و ۴۵۰دلار و فروش نقدی آن هم با قیمت ۲۶هزار و ۴۵۵دلار انجام شد. روی نیز در مبادلات ۱۵ مه با نرخ ۲هزار و ۲۶۰دلار خریداری شد و قیمت فروشش هم معادل ۲هزار و ۲۶۱دلار بود. خرید و فروش سه ماهه روی در مبادلات یاد شده ۲هزار و ۲۸۹دلار و ۲هزار و ۲۹۰دلار انجام شد. موجودی انبارهای بورس فلزات لندن در تاریخ ۱۵ مه معادل ۳۶هزار و ۶۴۰ تن آلیاژ آلومینیوم، یک میلیون و ۳۰هزار و ۴۵۰ تن آلومینیوم، ۱۲۰هزار و ۸۵۰ تن مس، ۶۲هزار و ۱۵۰ تن سرب، ۴۹هزار و ۴۵۲ تن نیکل، ۷هزار و ۷۴۵ تن قلع و ۱۲۳هزار و ۹۷۵ تن روی بود که از این مقدار ۳۶هزار و ۲۴۰ تن آلیاژ آلومینیوم، ۹۸۵هزار و ۲۵ تن آلومینیوم، ۱۰۷هزار و ۷۵۰ تن مس، ۶۰هزار و ۳۰۰ تن سرب، ۴۸هزار و ۲۵۸ تن نیکل، ۶هزار و ۸۴۵ تن قلع و ۱۱۷هزار و ۹۵۰ تن روی مورد مبادله قرار گرفت.

تازه‌ترین تحولات نرخ شمش فولاد
در حالی که روند صعودی قیمت بیلت مدیترانه در مبادلات ۱۵ مه بورس‌فلزات لندن متوقف شد، نرخ بیلت خاور دور افزایش یافت.بنا بر این گزارش نرخ بیلت مدیترانه که از ابتدای مبادلات ماه جاری میلادی با شدت بیشتری رو به افزایش بود، در مبادلات ۱۵ مه متوقف شد.نرخ بیلت مدیترانه نسبت به روز قبل یعنی ۱۴ مه بدون تغییر ماند.خرید ۳ ماهه بیلت مدیترانه با نرخ یک‌هزار و ۱۱۵ دلار انجام شده و فروش آن با قیمت هر تن، یک‌هزار و ۱۲۵ دلار صورت گرفت.خرید و فروش ۱۵ ماهه بیلت مدیترانه نیز با قیمت هر تن یک‌هزار و ۱۰۰ تا یک‌هزار و ۱۱۰ دلار انجام شد.اما بهای بیلت منطقه خاور دور در مبادلات ۱۵ مه نسبت به روز قبل از رشد ۲۰ دلاری در خرید ۳ ماهه و رشد ۵ دلاری در فروش ۳ ماهه برخوردار شد. نرخ ۳ ماهه بیلت خاور دور در لندن یک‌هزار و ۷۰ دلار و فروش ۳ ماهه نیز با قیمت یک‌هزار و ۷۵ دلار صورت گرفت.خرید و فروش ۱۵ ماهه خاور دور نیز به ترتیب با تجربه رشد ۲۰ و ۱۰ دلاری با نرخ‌های یک‌هزار و ۶۵ و یک‌هزار و ۷۵ دلار انجام شد.