گروه بورس کالا- در هفته مورد بررسی، قیمت بیلت در بازارهای جهانی روند صعودی قابل توجهی را داشته است.در ترکیه، تولید‌کنندگان بیلت قیمت خود را به‌شدت افزایش دادند. در ابتدای هفته قیمت بیلت صادراتی به سطح ۱۰۲۰-۱۰۰۰‌دلار/تن، فوب رسید و اخباری هم در مورد پیشنهاد قیمت ۱۱۰۰‌دلار/ تن، فوب توسط تولیدکنندگان این کشور دریافت‌ گردیده است که باعث شوک خریداران گردیده است. قیمت فروش داخلی بیلت در این کشور، ۱۰۲۵-۱۰۰۰‌دلار/تن، EXW(بدون احتسابVAT) است.قیمت صادراتی بیلت در کشورهای CIS نیز در هفته مورد بررسی به سطح ۹۶۰-۹۳۰‌دلار/تن، فوب افزایش یافت. با توجه به تعطیلی اول مه در روسیه، انتظار می‌رود در هفته آینده، قیمت بیلت صادراتی کشورهای CIS به مرز ۱۰۰۰‌دلار/تن ، فوب برسد.

تغییرات اخیر قیمت بیلت، نشان از تندتر شدن سرعت افزایش قیمت بیلت در بازارهای جنوب و جنوب شرق آسیا به خرید از ترکیه و کشورهای CIS به‌علت وضع عوارض صادرات بر بیلت توسط هند معادل ۱۵ درصد و افزایش قیمت مواد اولیه تولید، از علل افزایش قیمت بیلت می‌باشد.

برخی از فعالان بازار بر این عقیده‌اند که با افزایش‌های اخیر قیمت بیلت، امکان برگشت چین به بازار صادراتی دور از انتظار نیست.طبق گزارش متال بولتن، عرضه‌کنندگان بیلت در کشورهای CIS، قیمت بیلت صادراتی خود را به مقصد ایران، روزانه افزایش می‌دهند.آخرین قیمت فروش بیلت برای تحویل در ماه ژوئن/جولای در حدود ۱۰۵۰-۱۰۳۰‌دلار/تن، سی‌اف‌آر بنادر شمالی ایران است.