مرکز خدمات فولاد ایران- دولت مالزی تصمیم گرفته قیمت ثابت برای اجرای پروژه‌های عمرانی توسط شرکت‌های ساختمانی را حذف کند، این تصمیم از ۱۲ ماه مه جاری اجرا می‌شود. نخست وزیر مالزی که وزیر بودجه این کشور هم هست اعلام کرد که دولت این کشور لیبرالیسم اقتصادی را برای توسعه و اجرای طرح‌های زیربنایی می‌پذیرد.

دولت مالزی شکایت‌های زیادی در مورد افزایش قیمت فولاد به خصوص بیلت و میلگرد دریافت کرده است همچنین اکثر شرکت‌ها در تامین فولاد مورد نیاز خود جدا از مساله قیمت مشکلات زیادی داشته‌اند، مساله اصلی دریافت آهن‌آلات مورد نیاز بر اساس قیمت توافق شده و ثابت پروژه است. حفظ قیمت پایه فولاد در اجرای طرح‌های اقتصادی مساله بزرگی شده است و عملا باعث توقف پروژه‌های زیادی شده به همین علت دولت سیاست‌هایی را در پیش گرفته که اهداف اصلی آن از قرار زیر است : ۱- حذف قیمت ثابت پایه و پذیرفتن نرخ‌های شناور بر اساس قیمت بازار ۲- حذف عوارض وارداتی برای فولاد و همچنین مجوز‌های مورد نیاز برای واردات ۳- آزاد کردن تولیدات فولاد داخلی برای صادرات.

بررسی دامپینگ مفتول از طرف کمیسیون اروپا

مرکز خدمات فولاد ایران- کمیسیون تجارت اروپا اعلام کرد که این کمیسیون پرونده دامپینگ برای صادرات مفتول از چین، ترکیه و مولداوی را افتتاح کرده است. این کمیسیون به دامپینگ فروش مفتول در اروپا توسط این کشورها همراه با زیان‌های مربوط برای این اتحادیه خواهد پرداخت. این کمیسیون در حال بررسی در مورد ورق گالوانیزه و ورق رنگی نیز است. چون این کالاها از طرف کشورهای سازنده شامل سوبسید‌ها و جوایز زیادی بوده است. تلاش این کمیسیون حمایت از صنایع اروپا در برابر رقابت‌های ناسالم می‌باشد. البته چینی‌ها معتقدند که رقابت ناسالم توسط بعضی از شرکت‌های اروپایی در داخل این اتحادیه وجود دارد و ربطی به صادرات چینی ندارد.