قیمت بیلت 20 دلار رشد یافت
گروه بورس کالا - در پی افزایش قیمت شمش فولاد در بازارهای جهانی نرخ این محصول در بورس‌فلزات لندن نیز با رشد مواجه شد.

بورس‌فلزات لندن که در ۴ روز گذشته به دلیل تعطیلات عید پاک بسته بود، در مبادلات ۶ مه با جبران افت قیمت روزهای قبل با نرخ‌های متفاوتی مواجه شد. به طوری که نرخ خرید سه ماهه بیلت در رینگ مبادلاتی بیلت یک‌هزار و ۱۵ دلار قیمت خورد. در حالی که قیمت این محصول در مبادلات دوم مه ۱۵ دلار پایین‌تر بود. بیلت مورد نظر برای تحویل در منطقه مدیترانه بود. همچنین سایر بیلت‌‌های مبادله شده برای منطقه مدیترانه با نرخ یک هزار و ۳۰ دلار به صورت اعتباری ۳ ماهه به فروش رسید. نرخ رشد این محصول ۲۰ دلار در هر تن بود.
بیلت مورد مبادله برای منطقه خاور دور هم در LME ا20 دلار رشد یافت.نرخ فروش 3 ماهه آن هم معادل یک هزار و 15 دلار قیمت خورد.
مس ۲۲۹ دلار افزایش یافت
قیمت مس در مبادلات 6 مه بعد از 4 روز تعطیلات عید پاک 229 دلار رشد را تجربه کرد.
بنا براین گزارش قیمت خرید نقدی مس ۸ هزار و ۶۱۸ دلار و فروش نقدی این فلز نیز با نرخ ۸ هزار و ۶۲۲ دلار انجام شد.
خرید و فروش 3 ماهه مس هم با قیمت 8 هزار و 470 و 8 هزار و 480 دلار صورت گرفت.
براساس این گزارش آلومینیوم هم در مبادلات ۶ مه ۶۵ دلار رشد را تجربه کرد، نرخ خرید نقدی این فلز هم ۲ هزار و ۸۸۰ دلار و ۵۰ سنت بود، آلومینیوم بر روی نرخ ۲ هزار و ۸۸۱ دلار بسته شد.
این فلز به صورت سه ماهه با قیمت تنی 2 هزار و 928 و 2 هزار و 929 دلار خرید و فروش شد.
روی نیز در مبادلات ششم مه از رشد ۶۸ دلاری برخوردار شد که نرخ خرید نقدی این فلز را به ۲ هزار و ۲۱۳ دلار رساند. فروش این فلز نیز با نرخ ۲ هزار و ۲۱۵ دلار انجام شد.
این فلز همچنین با نرخ 2 هزار و 249 دلار و 50 سنت و 2 هزار و 250 دلار به صورت سه ماهه خرید و فروش شد.
قلع و نیکل نیز با بیشترین رشد قیمت در مبادلات ۶ مه حاضر شدند، نرخ رشد قلع ۶۳۰ دلار و نرخ رشد نیکل ۷۸۰ دلار در هر تن بود.
خرید نقدی قلع و نیکل با نرخ‌های 23 هزار و 450 و 23 هزار و 305 دلار صورت گرفت.
همچنین فلزات فوق با قیمت هر تن ۲۳ هزار و ۵۰۰ و ۲۳ هزار و ۳۱۰ دلار به فروش رسیدند.
با وجود آنکه نیکل بیشترین رشد قیمت را شاهد بود، اما روند کلی قیمت این محصول نزولی بوده در حالی که قلع سال گذشته در رقم 16 تا 17 هزار دلار مورد مبادله قرار گرفت که در سال جاری با طی یک روند کلی صعودی به 23 هزار دلار رسیده است.
سرب هم در مبادلات ۶ مه ۵۵ دلار رشد را پشت سر گذاشت. این فلز با نرخ ۲ هزار و ۵۸۰ دلار خریداری شده و با قیمت هر تن ۲ هزار و ۵۸۱ دلار به فروش رسید.
آلیاژ آلومینیوم نیز در مبادلات 6 مه رشد 30 دلاری را تجربه کرد. نرخ خرید نقدی این فلز 2 هزار و 630 دلار و فروش نقدی آن با قیمت هر تن 2 هزار و 640 دلار انجام شد.
موجودی انواع فلز در انبارهای بورس‌فلزات لندن معادل ۳۶ هزار و ۴۲۰ تن آلیاژ آلومینیوم، یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۳۲۵ تن آلومینیوم، ۱۰۹ هزار و ۶۵۰ تن مس، ۵۸ هزار و ۲۰۰ تن سرب، ۵۱ هزار و ۳۷۸ تن نیکل، ۷ هزار و ۷۳۰ تن قلع و ۱۲۶ هزار و ۸۷۵ تن روی بود که از این مقدار ۳۵ هزار و ۲۸۰ تن آلیاژ آلومینیوم، ۹۹۲ هزار و ۹۵۰ تن آلومینیوم، ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ تن مس، ۵۶ هزار و ۹۰۰ تن سرب، ۴۹ هزار و ۹۳۸ تن نیکل و ۷ هزار و ۱۳۰ تن قلع و ۱۲۱ هزار و ۲۲۵ تن روی مورد مبادله قرار گرفت.