گروه بورس کالا- شرکت آلکوا (ALCoa) در صنعت آلومینیوم و مروارید صنعت آمریکا متوجه شد که اعتبارش در دادگاه پینبورگ به لجن کشیده شد در حدی که الیگارش روسیه را رو سپید کرده است. این مرحله فقط ادعایی است در دادگاه اما این دعاوی یقینا وحشتناک بوده و فریاد بلندی است از مسوولیت‌های محیطی و اجتماعی Alcoa که می‌خواهد آن را به تصویر بکشد.

شرکت متهم به یک میلیارد دلار فساد مالی در مقابل آلومینیوم بحرین است که سابقه آن به دهه ۱۹۹۰ برمی‌گردد. اتهامات و فسادهای وارده به شرکت در حدی است که اعتبار شرکت را شدیدا زیر سوال برده است.

در ظرف ۱۵سال مقامات شرکت‌های زیرمجموعه Alcoa یعنی AWAC و Dadco به شرکت و مقامات رسمی دولتی رشوه داده‌اند تا سهام عمده ذوب ‌آلومینیوم بحرین را به قیمت گران‌تری از بازار آلومینای آن بخرند.

کارشناسان می‌گویند که اگر شرکت آلکوا بخواهد خود را از این اتهامات تبرئه کند باید به تمام سوالات پاسخ بدهد. تولیدکننده آلومینیوم در بحرین یک شرکت متعلق به دولت بحرین است و می‌گوید که از این فساد بیش از یک‌میلیارد دلار خسارت دیده است که از سال ۱۹۹۳ شروع شده و تا به امروز ادامه دارد.

این موضوع تاکنون برملا نشده بود تا زمانی که مدیران شرکت Alcoa به اتهام دریافت کمیسیون‌های بالا از فروش آلومینیوم دستگیر شدند.